Zvučné jméno režisérského veterána Ridley Scotta, ač
v tomto filmu figurujícího na postu producenta, ještě přiláká do kin
množství lidí jakéhokoli věku. Nyní se jedná o snímek Child 44, který je nabitý
skvělou škálou hereckých hvězd, kdy hlavní dominantou je Tom Hardy, jenž je
v poslední době na výsluní a zvládá se poprat s každou rolí. Špičkově
mu po boku sekunduje švédská herečka Noomi Rapace a nechybí i neochvějně známá
tvář Gary Oldmana, u něhož již nečekám víc než jeho působení ve filmu jako
fungující magnet na lidi. Zrovna tato kombinace herců mohla sloužit jako
návnada pro návštěvníky. Zda byli z filmu spokojení, to byla věc druhá.
Samotný námět filmu jsme tady dlouho neměli, tudíž působí
dojmem jakési originality. Lev, utečenec ze sirotčince, který je prodán do
armády a následně proslaven jako „ten, co držel vlajku vítězství“, se po válce
dostává do ruských tajných služeb KGB. Jeho úkolem je nacházet špióny a
nevyhovující lidi, avšak když dostane úkol vyšetřit vlastní manželku Raisu,
zklame a oba jsou přesunutí z Moskvy do menšího města fungujícího jako
pracovní tábor. Právě zde se za pomocí generála Nesterova rozjíždí pátrání za
masovým vrahem.
Zákaz promítání Child 44 v Rusku je docela na místě.
Vykreslení komunistického režimu zrovna Američany zní vzhledem k dnešní situaci
rýpavě až provokativně. To zbytečné koketování s ruskou historií si mohli
nechat (= peníze), naproti tomu, copak by si mohl někdo dovolit natočit film třeba
o policejních zásazích v Baltimoru?
Po dobové stránce se nedá snímku vyčíst nic. Povedená
stylizace do poválečné doby, kdy lidé měli stále šmrc, hlavně pokud jde o účesy
a líčení. Přirozenost a pohodlí. Pochváleny musí být i samotné detaily, při bližším
záběru třeba azbuka na telefonech či vybavení bytu. Co považuju za zajímavost
je přízvuk všech herců. I přesto, že jejich mluva byla anglická, tak tvůrci jako
správné navození atmosféry, vymysleli trik v podobě ruského přízvuku. Tento
krok považuju za riskantní, ale ve filmu docela vydařený. Pro hudební doprovod
byl vybrán Jon Ekstrand a jsem z toho upřímně velice ráda. Žijeme v době,
kdy se i do vážných snímků vkládá elektronická dunivá hudba a v tomto případě
je to naopak. Hudba přesně sedí tam kam má, neruší diváka – spíš naopak navodí
správnou atmosféru a často je až neznělá.
Závěrem dodávám, že dějově nesmíme očekávat žádné velké
vyvrcholení. Celkově se film táhne v té stejné lince, v některých scénách
se vyskytuje nelogičnost, ale nenudí a drží diváka v sedačce až do konce. Považuju
to za lehce nadprůměrný snímek se skvělým hereckým osazenstvem a nádhernou
práci s kamerou. A jestliže se zajímáte o tuto dobu, tak s návštěvou kina
bych neváhala.
+ kostýmy, herci, originalita
- nelogičnost v ději
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)