The Missing (Ztracené) byl pokus Rona Howarda o western
křížený s temným thrillerem odehrávajícím se na konci 19. století v Novém
Mexiku, kdy je dcera Cate Blanchett unesena. Ta se při pátrání musí spolehnout
na pomoc svého otce (Tommy Lee Jones), se kterým nemá zrovna ideální vztahy.
Sice jsem film viděl před slušnou řádkou let, ale rozhodně nešlo o tak špatné
pokoukání. Slušnou atmosféru a herecké výkony bohužel sráží zbytečná délka. Na
druhou stranu se film mohl opřít o další vynikající soundtrack Jamese Hornera,
který vedle Camerona často spolupracoval právě s Ronem Howardem. Zde opět
ukázal, že jeho nejsilnější stránkou je komponování pro etnicky zaměřené drama
(historie). Horner zde zůstává věrný etnickým požadavkům amerického Jihozápadu,
ale dokáže rozpoutat plně orchestrální strukturu známou především z Legendy
o vášni. To ho sice opět sráží v originalitě, ale zároveň znova přináší
podmanivý soundtrack nabitý emocemi a epikou.
Od Willow Horner často využívá svůj oblíbený nástroj, flétnu
shakuhachi. Celkově jsou dřevěné a perkusní nástroje alfou a omegou celého
soundtracku. Pomáhají s přehledem dotvořit svět, který Ron Howard buduje.
Oproti Legendě je přesto hudba k The Missing temnější bez nějakého okatého
romantismu. Využívá smíšené sbory jak v minimální, tak v epické rovině.
Často jde o indiánskou tématiku. Témata jsou plně zavedena ve třetí skladbě pod
názvem "Dawn to Dusk; The Riderless Horse". Umístění témat a jejich délka je opět vynikající s dostatečným prostorem pro jejich vývoj. Využívají všechny stejné podpůrné techniky, které Horner za ty roky
budoval a nadále je zdokonaloval. Právě neoriginalita je tou jedinou slabinou v celkovém
hodnocení. Taková skladba "The Long Ride Home" se v kovových zvucích a
smyčcovém zabarvení podobá Vetřelcům. Nejpozoruhodnějším prvkem nahrávky je
využití kovové skládací židle při vytváření zvuku. Elektronické zvukové efekty
jsou zavedeny velice mírně a decentně, aby to nepůsobilo rušivě. Organický zvuk
flétny shakuhachi vždy poslouží jako zajímavé zpestření vedle fantasticky
řezaných houslí ("Kayitah's Death - The Soaring Hawk"), která ve druhé polovině alba
supluje vytí vlka.
The Missing je důkaz toho, že Horner byl nejlepší v momentech,
kdy psal pro celý orchestr než pro sólisty. Celé tohle melodramatické hudební
dílo má úctyhodný náboj, kterému byste měli věnovat velkou pozornost. Je škoda,
že Akademie ignorovala kvalitu a nominaci na Oscara věnovala horším produktům.
Vzhledem k opakování tematického vývoje se ale nachází vysvětlení toho,
proč tomu tak bylo. Jinak není co vyčítat a The Missing po právu patří k tomu
nejlepšímu, co Horner za svou kariéru vyprodukoval. Škoda, že po nedávné
havárii se už nemůžeme těšit na další soundtrack. Jeho odchod z hudební
scény je velkou ztrátou pro filmový hudební svět. Řadil se k velikánům a
byl to právě on, kdo filmovou hudbu dokázal prodat davům, aniž by musel
intelektuálně slevit a podbízet se.
Vydavatel: Sony Classical
Datum vydání: 18. listopadu 2003
Složil: James Horner
Orchestr řídil:James Horner
Nahrál:
Formát: CD, Digitál1. | New Mexico, 1885 | 2:27 |
2. | The Stranger | 3:51 |
3. | Dawn To Dusk: The Riderless Horse | 4:23 |
4. | A Dark And Restless Wind | 3:18 |
5. | The Search Begins | 2:16 |
6. | Lilly's Fate Is In These Hands | 6:43 |
7. | The Brujo's Storm - A Loss Of Innocence | 8:30 |
8. | Setting The Trap - Staying One Step Ahead... | 3:55 |
9. | A Curse Of Ghosts | 4:43 |
10. | A Rescue Is Planned | 6:18 |
11. | Kayitah's Death - The Soaring Hawk | 4:25 |
12. | Rescue And Breakout | 3:23 |
13. | Profound Loss | 3:23 |
14. | An Insurmountable Hurdle | 3:45 |
15. | The Long Ride Home | 16:13 |
Celkový čas: 77:35
9,5/10
1 komentářů:
Thank you https://imgur.com/a/jBY0qFD https://imgur.com/a/Bvp4xlG https://imgur.com/a/ybTqTNe https://imgur.com/a/CpdsUdi https://imgur.com/a/LPkkRP8 https://imgur.com/a/p1oF0RT https://imgur.com/a/KC5hHco
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)