26. 6. 2014

Immediate Music - TrailerHead: Nu Epiq

Začiatok letného obdobia znamená pre každého niečo iné, no fanúšikov trailerovej hudby potešila spoločnosť Immediate Music  albumom TrailerHead: Nu Epiq, ďalším dielom do série TrailerHead. Ako zvyčajne, v Immediate Music opäť mierou veľkoleposti nesklamali a ako sme pri týchto albumoch zvyknutí, skladby sú upravené, pozmenené a predĺžené verzie už existujúcich diel, s mohutnými orchestrami, typicky obohatenými o elektronické nástroje . Ich počet je devätnásť a celý zoznam nájdete na konci. Album bol vydaný 27. Mája 2014 a nahrávaný bol Londýnskym aj Pražským orchestrom.

Dielo je založené prevažne podľa albumov Dark Hero: Uprising a Quantum. Skladba, ktorú začujete ako prvú, nesie názov "Protectors Of Truth", vychádzajúc z "Vindicator". Za jednu z vrcholných skladieb považujem "This War Must End", ďalšie dielo, kde vládne elektronika. Ako názov napovedá, jedná sa o upravenú "We Made This War", album Dark Hero: Uprising, veľmi populárne dielo, ktoré mimochodom bolo nominované na trailerovú skladbu roka. V novej verzii si môžete vychutnať ešte viac dramatickosti, emócií a akcie, navyše stále sa opakujúci  a stupňujúci motív neomrzí. Ak chcete akciu s ešte tvrdším orchestrom, tak "Saga of the Immortals" je presne pre vás. Ak máte skôr chuť zažiť dramatickosť, kedy sa svet spomalí, tak sa postavte k oknu, založte ruky za chrbát ale predtým si pustite "Dark Times Are Upon Us".  Pôsobivá skladba, ktorá sa z úvodu v tretine prekvapivo zmierni, tajomnosť stále stúpa, v popredí sú strunové nástroje, nasleduje ženský chorál, mierne doplňovaný mužským a následne sa celá skladba stupňuje. Skvelý príklad ťaživých a stále nádherných emócií, ktoré chcete cítiť stále intenzívnejšie. Doplniť ju môžete počinmi  „Virtue At All Costs“ a „Majestic“, vychádzajúcej z "Kingmaker". Jej kompozícia sa veľmi nezmenila, dokonca dĺžka ostala zachovaná, avšak pribudlo mnoho nástrojov a celkovo je tvorená menej „klasickým“ orchestrom. Album obsahuje okrem akčných a veľmi dramatických skladieb aj odľahčujúcu dobrodružnú skladbu "The Unlikeliest Of Heroes" a väčšie množstvo emocionálnych skladieb, ako napríklad "One Destiny To Follow". Skladba je s nádherným ženským zborovým spevom a v tomto štýle je ich v Nu Epiq asi najviac, čím sa tento album do značnej miery líši od ostatných z tejto série.

Yoav Goren

Čo sa doposiaľ albumov TrailerHead týka, nie je tento až tak hudobne jednotný, ako tie prechádzajúce, no stále dokáže ponúknuť ohromnú dávku epickosti a nádhernej hudby. Viac sa sústreďuje na emocionálne skladby, kde je hojnosť ženských chorálov s fantazijnou tematikou a popri nich mnoho skladieb s agresívnejším, mohutnejším a akčnejším orchestrom, kde je veľká miera elektronických hudobných nástrojov, čiže vhodných skôr pre sci-fi. Ale ako som už hovoril v úvode, opäť skvelé dielo, ktoré je povinnosť mať vo svojej hudobnej knižnici.

1. Protectors Of Truth
  2. From The Ashes We Will Rise
  3. This War Must End