Kniha Enderova hra od Orsona S. Carda ihned získala
kultovní status a mnoho ocenění. Fanoušci sci-fi ji považují za klenot, což jim
nelze upírat. Rozvětvenost, komplexnost a myšlenková hloubka díla bere dech.
Mimozemšťanům se takřka podaří vyhubit lidstvo, to ale přežije a začne se
připravovat na další invazi školením geniálních dětí a vytvářením tak ideálních
vůdců a válečníků pro nadcházející poslední válku. Ze všech vyčnívá mladý Ender, který
se přesouvá do simulované války, kde se mají prokázat jeho schopnosti, jenže ta
skutečná válka se blíží velikou rychlostí. Děj se soustředí na Enderovo školení
na pozemské a následně vesmírné stanici, kde postupně prochází velké množství
testů. Bude chtít být Ender poslušnou loutkou v rukou dospělých? Pomůže lidstvu
v boji proti nebezpečnému nepříteli? Na tyto otázky znají odpověď
především fanoušci tolik chválené předlohy. Nás především zajímá hudební doprovod,
který dostal na starost mnou tolik „oblíbený“ Steve Jablonsky.
Bylo by zajímavé slyšet Hornera, který byl na pozici
skladatele původně zvažován. Nejspíš by se jeho výkon diametrálně lišil od
toho, co předvádí Jablonsky. Ten nejspíš svůj úkol a představu režiséra splnil.
Jak moc jsem ho kritizoval po děsné Bitevní lodi, tak tady musím opatrně
chválit. Opět se vrátil k orchestru se zdravým využitím elektroniky přesně
zapadajícím do Enderova příběhu. Dokonce pracuje se sborem v energickém rytmu.
Klíčovou a nejspíš tou nejlepší skladbou je „Battle Room“ s vynikajícím a
primárním violoncellem. Jeden by Jablonskyho nepoznal. Pulzující akční materiál
vychází i z "Dragon Army", "Dragon’s Win", "Command School", "Final Test" nebo "The
Way We Win Matthers". Jde o velmi efektní skladby generující pozitivní energii.
Nevýhodou je, že zvukově by zapadly do kdejakého dílu Transformers. Závěrečný track "Commander"
spojuje už jen to nejlepší. Přednáší dominantnější cello s majestátním sborem a hlavní motiv.
Byl jsem překvapen, jak Enderova hra je s dalším a
dalším poslechem lepší. Sice se občas jedná spíše o směsici syntetických a
zvukových ruchů než hudby, ale dokáže to přidat na atmosféře, což se u Bitevní lodi absolutně nepovedlo a nastal akorát chaos. Po Bitevní lodi
je to tedy znova slušný Jablonsky. Pro fanoušky tohoto skladatele to může být
zadostiučinění. Těm co této hudbě neholdují a vyhýbají se všemu generickému
z Remote Control, rozhodně dané OST určeno není. Tento soundtrack nepatří k těm,
které bych si dal na poličku, ale není to špatné, abych tomu nedal šanci.
Problém vidím jen ve zvukovém zabarvení, podle kterého ihned identifikujete jak
skladatele, tak firmu. Přehnaná délka pozitivním dojmům taky příliš nepomáhá.
Mohla být i lepší koncepce a práce s motivy, ale to už by chtěl asi
příliš. Vychází mi tedy slušný nadprůměr v rámci možností. Jde přesně o tu
hudbu, co fanoušci Transformers chtějí slyšet. Otázkou ale je, zda je to ve správném filmu.
Tržby v USA : 31 milionů dolarů
Tržby z USA - inflace : ---
Tržby za víkend :27 milionů dolarů
Tržby celosvětově :40 milionů dolarů
Rozpočet : 110 milionů dolarů
Oscar : ---
Premiéra : 1.11. 2013
Distributor : Lionsgate/Summit
Délka : 114 minut
Žánr : akční, drama, sci-fi1. Ender’s War (3:27) 2. Stay Down (2:42) 3. Battle School (1:55) 4. Move It Launchies (:56) 5. The Battle Room (3:03) 6. Mind Game Part 1 (2:24) 7. Salamander Battle (3:34) 8. Mind Game Part 2 (3:55) 9. Dragon Army (2:44) 10. Dragons Win (3:53) 11. Bonzo (1:37) 12. Ender Quits (6:22) 13. Mazer Rackham (2:34) 14. Enemy Planet (3:50) 15. Command School (2:42) 16. Graduation Day (1:28) 17. Final Test (6:02) 18. Game Over (2:36) 19. The Way We Win Matters (6:14) 20. Ender’s Promise (5:09) 21. Commander (3:33)
Celkový čas: 71:10
7/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)