1. 9. 2013

DMC : Devil May Cry - Combichrist (No Redemption - písničkový)

Společnost Ninja Theory si udělala jméno především videohrou Heavenly Sword pro konzoli Playstation 3. Vynikající bojovka v „hack and slash“ stylu dokázala nadchnout nejednoho hráče. Ninja Theory ale nebyli spokojeni s prodeji (ty byly ale vynikající poz.r.), takže se chtěli uchýlit k multiplatformnímu vydávání svých her. Zkoušeli to s Enslaved, ale těžce pohořeli. Capcom jim poté svěřil jednu ze svých slavných značek, Devil May Cry. Mělo jít o kompletní restart Danteho příběhu v západním stylu a Ninja Theory to tedy komplet překopali včetně vzhledu hlavního hrdiny. Ten se ale setkal s odporem u fanoušků. Místo bijce kosícího démony a hláškujícím charakterem, který měl konkurovat Kratovi z God of War, dostali rozmazleného emo homosexuála (nic proti menšině). Po kritice ho tedy ve studiu ještě lehce poupravili a poté už byla hra připravena k vydání. Hra byla po vypuštění celkem dobře přijmuta, i když zatvrzelí fanoušci to asi nikdy nepřijali. Kritika se držela většinou kolem osmičky z deseti, takže Capcom mohl být vcelku spokojen. Horší už to bylo s prodeji. DMC prodal jen 800 tisíc kusů na dvou platformách (podle VGchartz), což se dá považovat za hodně chabé číslo. Jen pro srovnání, Heavenly Sword pro PS3 prodal na začátku životnosti konzole (v prodeji bylo málo kusů konzole) přes 1,5 milionů kusů. Je evidentní, že sázka na multiplatformní vývoj se Ninja Theory vymstil. Můžeme se jen dohadovat, jak by to vypadalo, kdyby zůstali pod Sony.

V Heavenly Sword jsme měli možnost vychutnat si orchestrální hudbu v Hollywoodském stylu. Otázkou je, co přišlo s Dantem. Na orchestr můžeme zapomenout a připravte se na jatka v dark electro stylu kříženého s metalem. O celý písničkový soundtrack se postarala Norská kapela Combichrist. Ta kombinace několika žánrů vytvářející aggrotech může být pro některé posluchače s jemnější duší smrtící. Hudba je založená na brutálním hlasovém projevu, hodně okořeněná perkusemi a v neposlední řadě s energií, na kterou byste potřebovali tak pět Red Bullů. Rytmus nezastavuje, vše se valí kupředu, takže kdo tomuhle stylu neholduje, tak může zapomenout na poslech. Nejspíš by přišel o uši už při první vteřině. Hlas Andyho LaPlegua se do toho dokáže slušně opřít. Překvapením je, že na rozdíl od jejich sólovek, zde dávají zabrat i kytary, takže se nedočkáme jen těžkotonážní klávesové elektroniky. Komu se líbí elektro metalová symbióza podobná Matrixu, tak by měl být doma. Hudba je ve své podstatě jednoduchá a přímočará, v čemž připomíná punk na steroidech.

Devil May Cry tvoří tři soundtracky, kde hlavní slovo má Noisia a právě Combichrist. Noisia si pohrává někde mezi drum and bass a dubstepem. Jejich skladby jsou na jiném albu. Tohle je tvořeno dvěma CD, kde druhé obsahuje deset skladeb předešlých alb Combichrist. Jde o výběr největších pecek. No Redemption rozhodně není pro posluchače Evy a Vaška. Těm by poslech mohl způsobit doživotní trauma. Jako písničkový doprovod k démonické hře je to skutečně výborný výběr. Dalo se to udělat složitější cestou s orchestrem a sborem nebo jednoduší s elektro industriálem. Tenhle moderní styl je dnes v kursu, tak uvidíme, jak dlouho mu to vydrží. Problém vyvstává jen v tom, že je hudba zaměřená jen pro určité posluchače a ten druhý je, že díky stylu, který Combichrist praktikují, jsou písně příliš identické. Posluchač má velký problém v orientaci, která píseň zrovna hraje. To jsou asi tak jediný zápory. Je to temné, je to agresivní a šlape to bez přestávky - všem, co tenhle styl tedy svědčí, přeji krásný poslech.

CD1:

01. Age Of Mutation
02. Zombie Fistfight