1. 7. 2013

Predátoři - John Debney

Těžko se kvalitou přiblíží nějaký další díl původnímu Predátorovi z roku 1987. Pro mnoho lidí byla například dvojka zklamání, ale mně se překvapivě líbila. Není to sice originál, ale napětí má, včetně smrtícího tempa, které především ve druhé polovině nepolevuje. Pak tu byla spousta zbytečných odboček, jedna horší jak druhá. Samozřejmě myslím Vetřelec versus Predátor. Do toho se nám vyrojilo další pokračování v roce 2010, Predátoři. Režisér a producent Robert Rodriguez už dlouho snil, že by si natočil film o tomto mimozemšťanovi, ale tentokrát zůstal jen u produkce a režii svěřil Nimrodu Antalovi. Film nakonec nebyl tak hrozný. Klasický průměr s jedním překvapením v podobě místa odehrávání lovu.

Bohužel, ve šlépějích snímku jde i hudba. Tu dostal na starost John Debney a nikterak nepřekvapil. Udělal přesně to, co neměl. Vzal původní motivy a přehrál je do tohoto dílu. Čekal bych nějakou invenci, nápad a ne jen okopčení Silvestriho s několika doplňky jako je zvuky kytar v "Edwin And Isabelle Captured" nebo "She's Paralyzed". Asi nechám na každém, ať se vyrovná s tímhle moderním zvukem. Opět se nám tedy vrací mocné perkuse s žesťovými nástroji, tolik typické pro první dva díly. Tohle "oestéčko" nemá svou tvář, přitom Debney v LAIR ukázal, že umí napsat fantastickou hudbu plnou nápadu. Škoda, že si nevzal příklad z Ottmana a jeho Superman se vrací.

Soundtrack jako takový není špatný. Má melodii, má atmosféru, stejně tak skvělou akční složku, ale bohužel je drtivá většina zásluhou Silvestriho výkonu z roku 1987. Jestli to měla být pocta originálu, tak to beru, ale samostatný poslech postrádá smysl pokud máte první dvě alba. Do tohohle se nevyplatí investovat. Doufám, že Debney dostane někdy volnou ruku ve fantasy projektu, aby mohl dokázat, že takový videoherní LAIR nebyl náhoda.

1. "Free Fall" – 3:06
  2. "Single Shooter" – 2:07
  3. "This Is Hell" – 4:09