16. 6. 2015

Víkendové tržby: 12. června - 14. června

Uf, to je hukot. Nástup Jurského světa do kina by se dal shrnout slovy přišel, viděl a zvítězil. Takový masakr snad nikdo na světě nečekal a kdo ano, tak si snad lže do kapsy. Zdálo se, že značka za ty roky už trochu vyčpěla, ale diváci na dinosauří mánii, kterou rozjel v roce 1993 Steven Spielberg, stále slyší. Několik týdnů před premiérou padaly otázky, zda se Jurskému světu podaří překonat sto mega za víkend. Několik dní před osudným víkendem se najednou odhady začaly posouvat směrem nahoru a během víkendu snad každou hodinu o deset mega až k hranici dvě stě milionů dolarů, čímž by se Jurský svět stal teprve druhým filmem historie, kterému by se to povedlo. První informace z neděle ukázaly na číslo 205 milionů, ale po pondělní aktualizaci se potvrdil fakt, že dinosauři stále vládnou světu, aspoň tedy tomu filmovému, a uzmuli první místo s neskutečným balíkem 209 mega. A to bylo prosím v neděli večer finále NBA.

Jurský svět, ale neskončil jen u lámání rekordů za celý víkend z USA. Na svém kontě má rekord za první den v kině bez čtvrteční půlnoční premiéry, rekordy z IMAXu a především při součtu z celého světa, kdy jako první film historie překonal půl miliardy za premiérový víkend, čímž tak odsunul na druhou pozici osmého Pottera. Je těžké říct, kde se konečná cifra zastaví. Tohle nikdo nepředvídal. Nyní se akorát řeší to, zda za úspěch může film vděčit sympatickému kukuč Chrise Pratta, dinosaurům nebo nostalgii. A dost možná je to součet všech faktorů. Film se ale povedl, o tom žádná. Už v recenzi jsem ho z většiny chválil a je vidět, že i diváci, protože Cinemascore je na „Áčku“, takže se dá očekávat slušná výdrž. Universal si mne ruce, neboť Rychle a zběsile 7 a nyní Jurský svět mu pomohli k rekordním číslům mezi studii, která držel Fox z roku 2010 (Avatar). A to je teprve červen. Pokud má Jurský svět jen za víkend 524 milionů z celého světa, tak nechci vidět, kde se finální číslo zastaví. Uvidíme, zda první Avengers překoná i celkově jak doma, tak ve světě. Ultrona by měl.

1. Jurský svět    208,8 milionů

2. Špion     15,6 milionů
3. San Andreas    10,8 milionů