Lákalo by vás implantování nových vzpomínek? Takový Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger) tento nápad dostane a rozhodne se tedy zajít do podniku Total Recall, kde se můžete stát kým chcete. Je libo být tajný agent? Proč ne? Počkat, on přeci je tajný agent! A tady dochází ke zvratu, my tak můžeme sledovat Douglasův boj o život na Marsu proti nemilosrdným nepřátelům. Režii drží pevně v ruce
Paul Verhoeven, takže nás čeká erková jízda. Kdo viděl jeho Robocopa nebo pozdější Hvězdnou pěchotu, tak ví o čem mluvím. Vedle Arnieho se můžeme kochat i krásnou Sharon Stone a Verhoevenova oblíbence Michaela Ironsidea. Total Recall je natočen opět podle knihy Philipa K. Dicka a jde o jedno z jeho nejlepších zpracování hned vedle takového Blade Runnera. Snímek byl nominován na dva Oscary (zvuk, střih zvuku), ale vyšel na prázdno. V prvním případě se před něho dostal Tanec s vlky a ve druhém Hon na ponorku. Jednu sošku přeci jen získal a v té době to byla Special Achievement Award za efekty, které i dnes dokáží v některých částech působit skvěle.
Paul Verhoeven byl spíše znám svou spoluprací s Basilem Poledourisem, zde dal přednost Jerrymu Goldsmithovi. Když se nahrávka plánovala, tak chtěli producenti poslat Goldsmithe do Mnichova, aby se ušetřily peníze najmutím levné pracovní síly. Po několika dnech neuspokojivého výsledku, kdy hudebníci nebyli obeznámeni s Jerryho stylem, bylo nahrávání zrušeno a přesunuto do Londýna, který je znám vynikajícím orchestrem, jenž měl s Jerrym už své zkušenosti. Paul Verhoven poté stejně zastavil asi na tři měsíce natáčení, aby se více zapracovalo na trikové stránce. Tuhle pauzu využil Jerry pro tvorbu hudby ke druhým Gremlinům. Vrátil se až několik dní před vydáním filmu.
Co při poslechu zaujme jako první je hned úvodní skladba s hlavním motivem. Vedle toho, že je úderná a chytlavá, je její silná podobnost s Poledourisovým Conanem a to konkrétně se skladbou "Anvil of Crome". Rychlé kovové údery, tempo a celkový rytmus s dechovými nástroji, dává silně vzpomenout na Conana a především charakterizují Quaidovu osobnost jako "dělníka" či dělnickou třídu. Goldsmith je znám používáním orchestru, ale už v první "The Dream" je znát silná elektronická složka. Má to své opodstatnění ve futuristickém ladění celého filmu. Nepůsobí to samoúčelně ani lacině bombasticky. Jerry využívá elektroniku přesně kde má, ale orchestr má pořád svůj primární účel.
Album je rozděleno přibližně stejně mezi pomalejší a akčnější stránku. Akčnější je složena z rychlých perkusních úderů jako je tomu například ve skladbě "The Big Jump". V tomhle směru mám nejraději "End of a Dream" s patřičnou svižností. Můžeme v ní slyšet i ukrytý hlavní motiv. Celá nahrávka působí poměrně originálně, až na tu podobnost s Conanem. Pokud se rozhodnete pro poslech, tak se připravte právě na časté zastoupení syntetického zvuku. Jak tento zvuk stárne, tak si ho ihned všimnete a dokážete ho odlišit od orchestru. I tak má jeho využití svůj smysl, aspoň v tomto soundtracku. Vykreslení Marsu je tak příkladné. Jedno z nejoblíbenějších alb fanoušků Jerryho Goldsmithe. Pro poslech doporučuji The Deluxe Edition z roku 2000 s bezpočtem nových podnětů. Kvalita zvuku je taky mnohonásobně lepší než u originálu.
1. | The Dream | 3:32 |
2. | First Meeting | 1:10 |
3. | Secret Agent | 0:52 |
4. | The Implant | 2:41 |
5. | The Aftermath | 0:30 |
6. | For Old Times' Sake | 3:00 |
7. | Clever Girl | 4:30 |
8. | The Johnny Cab | 3:47 |
9. | Howdy Stranger | 2:00 |
10. | The Nose Job | 1:55 |
11. | The Space Station | 0:47 |
12. | A New Face | 1:29 |
13. | The Mountain | 1:27 |
14. | Identification | 1:02 |
15. | Lies | 1:04 |
16. | Where Am I? | 3:59 |
17. | Swallow It | 3:07 |
18. | The Big Jump | 4:33 |
19. | Without Air | 1:15 |
20. | Remembering | 1:50 |
21. | The Mutant | 3:16 |
22. | The Massacre | 2:34 |
23. | Freinds | 1:40 |
24. | The Treatment | 5:36 |
25. | The Hologram | 5:36 |
26. | End of a Dream | 5:46 |
27. | A New Life | 2:22 |
Celkový čas : 71:20
9/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)