11. 8. 2013

Godzilla - David Arnold

Po úspěchu Hvězdné brány a především Dne nezávislosti se duo Emmerich/Devlin soustředilo na klasiku japonské kinematografie, Godzillu. Se sloganem "na velikosti záleží" doufali minimálně ve stejný finanční úspěch jako s mimozemšťanama, ale všichni, včetně Sony, se spálili. Film trpěl hroznou zápletkou, otravným hereckým obsazením (čest výjimkám jako Jean Reno), takže to vyústilo v silně kritickou odezvu jak u diváků, tak od novinářů. Triková stránka ve většině případů i dnes působí dobře, design godzilly se mi stále dost líbí a hudba Davida Arnolda má pořád co říct. Ale Emmerich to v tomhle případě silně přepálil přesto, díky reklamní masíraci, se film zaplatil. I tak byly šrámy hluboké...


Godzilla je posledním společným filmem Davida Arnolda a Rolanda Ememricha. Jejich přátelství zde utrpělo velkou ránu. Problémy nastaly v postprodukci, kdy Arnold vlastně skládal na slepo bez jakéhokoli materiálu. Ve filmu docházelo i k významným změnám, především při vkládání digitálních efektů. Další problém nastal při zvukovém mixu, kdy Arnoldova hudba šla do pozadí a tím se ztrácely jemné nuance, a to i v klidných scénách. Nakonec se mu povedlo přehlušit některé zvukové efekty, i tak to stálo dost sil. Těch problémů tam bylo nakonec mnohem víc a už nyní si dokážete udělat obrázek, proč film dopadl jak dopadl nebo proč David Arnold už neskládá pro Emmericha, i když to oba bagatelizují.


Arnold může být ale klidný, protože jeho soundtrack je opět skvělý a právě pro něj platí "na velikosti záleží". Tam, kde je Emmerichova godzilla sterilní, tam je Arnoldova hudba velkolepá. Už ústřední téma v "The Beginning" je bombastické. Nastupuje sice pozvolna a tajemně, jen do chvíle než nastoupí sbor a perkuse. Začátek mi tajemností připomíná Ztracený svět Johna Williamse. Sice album nedosahuje robustnosti Hvězdné brány nebo Dne nezávislosti, i tak jde o perfektní zážitek, kdy je album jako jednolitý celek určené pro kompletní poslech, snad až na hlavní motiv, který dokáže žít i bez alba. Je dost výrazný.


Album opět dráždí silně vlasteneckou notu. Je znát, že Arnoldovi tahle pozice sedí. Ve většině je akční nebo silně dramatický s vojenským potenciálem za pomoci perkusí. Občas dokáže zahrát na romantičtější vlnu a to hlavně ve spojení Nicka s Audrey jako u skladby "Nick And Audrey/He's Pregnant/Audrey Takes the Tape/French Breakfast" či závěr "We Fed Him/Audrey Sees Nic". V "The End" Arnold skvěle shrnul nápady pro Godzillu, kde máme vedle pozitivní změny u hlavního motivu a milostné téma.


Neúspěch alba se dá přičíst vedle Emericha s Devlinem i Sony, kteří nesmyslně razili jen písničkový soundtrack a tenhle odstavili na úplně jinou kolej. Dokonce to bylo tak, že se zprávy o orchestrálním soundtracku nedostaly takřka ani na světlo. Je to neuvěřitelná škoda, protože tu máme opět skvěle napsanou a složenou hudbu pro film od Davida Arnolda. Orchestrálně militaristické album, které dokáže nadchnout. Sice ztrácí díky určité podobnosti v instrumentaci se Dnem nezávislosti, ale i tak je vysoko nad průměrem. Pro poslech doporučuji verzi z roku 2007 od La-La Land na dvouch CD se čtyřmi bonusovými skladbami. V roce 2012 vyšla ještě nabušenější verze na třech CD se 170 minutami včetně nikdy nerealizované hudby!

Koupit
Stáhnout


CD1: (55:28)
• 1. The Beginning (3:29)
• 2. Tanker Gets It (1:11)
• 3. Chernobyl (3:13)
• 4. Footprint (0:33)
• 5. Footprints/New York/Audrey (0:54)
• 6. Chewing Gum Nose (0:30)
• 7. Ship Reveal/Nick Discovers Fish/Flesh (1:39)
• 8. The Boat Gets It* (2:09)
• 9. Dawn of the Species (1:49)
• 10. Joe Gets a Bite/Godzilla Arrives (3:11)
• 11. Mayor's Speech (1:03)
• 12. Caiman's Office (0:45)
• 13. Animal's Camera (1:39)
• 14. Military Command Center/New Jersey (1:55)
• 15. Audrey's Idea (0:22)
• 16. Evacuation (2:41)
• 17. French Coffee (0:56)
• 18. Subway Damage/Command Enters City (2:50)
• 19. Fish (1:48)
• 20. Guess Who's Coming to Dinner? (5:13)
• 21. 1st Helicopter Chase/Godzilla Swats a Chopper (4:08)
• 22. We Fed Him/Audrey Sees Nick (1:21)
• 23. Nick And Audrey/He's Pregnant/Audrey Takes the Tape/French Breakfast (4:46)
• 24. He's Preparing to Feed (0:34)
• 25. Nick Gets Fired/Nick Gets Abducted/Frenchie's Warehouse/Nick Joins the Foreign Legion (5:47)


CD2: (53:47)
• 1. Chewing Gum (1:51)
• 2. Rumble in the Tunnel (1:35)
• 3. Godzilla O Park/Godzilla Takes a Dive/Godzilla Versus the Submarine/Egg Discovery (9:42)
• 4. Baby 'Zillas Hatch* (3:51)
• 5. Nick Phones for Help (1:28)
• 6. Eat the French (2:14)
• 7. Phillip Shoots the Lock (1:39)
• 8. Nick's Big Speech/The Garden Gets It (7:07)
• 9. He's Back!/Taxi Chase & Clue (7:06)
• 10. Big G Goes to Monster Heaven (4:30)
• 11. The End (4:05)

Bonus Tracks:
• 12. The Beginning (No Choir) (3:32)
• 13. Footprints/New York/Audrey (Alternative) (0:50)
• 14. The Boat Gets It (Alternative) (1:09)
• 15. Gojira (Album Version) (2:46)

Celkový čas : 109:15

9/10


Hodnocení článku:

0 komentářů:

Okomentovat

Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews