Proč recenzovat soundtrack k filmu, který jsem
neviděla a zřejmě ani neuvidím? Na to je jednoduchá odpověď, soundtrack je
písničkový a vesměs se v něm objevují interpreti dnešní moderní doby. Proto není
ani tak složité o téhle „hudbě“ něco říct. A proč nám Pan Režisér, zrovna k
tomuto filmu, opatřil tak nesmyslně moderní písničky? To se ho budete muset zeptat sami. Osobně bych film obohatila o písničky ve stylu 20. let 20. století,
kde se převážně vyskytovaly saxofony, trubky, klarinety a jiné jazzové nástroje
- ovšem bez zmodernizovaní. K snímku z této doby by se
hodily mnohem lépe, než tyto komerční tracky. Chtěla bych vás alespoň
ubezpečit, že zlepšit chuť si můžeme na instrumentálním
soundtracku, ale nemůžu. Jelikož vyšla pouze jedna skladba, proto si říkám, jak
tento film na hudební čáře opravdu zklamal. A těch pár swingových melodií v
malém počtu písniček to opravdu nezachrání.
Jak může někdo tvrdit, že jazzová energická hudba
je zachycena v hip hopové „stojaté“ hudbě? Režisér filmu
Baz Luhrmann, je o tomto asi přesvědčen, proto nechal
hip hopového zpěváka Jay-Z, aby album doplnil i svou
tvorbou a to písni „100$ Bill“, kterou sama za sebe považuji za
nejhorší z celého soundtracku. Ovšem song „Back to Black“, jenž se vyskytl
hlavně v traileru je, i přes podobnost s výše zmíněno písničkou, o
hodně povedenější. Zásluhu na tom má správná kombinace hlasů zpěvačky
Beyoncé a zpěváka Andreho 3000 a celková barevnost
melodie.
Neodsoudila bych všechny songy, jsou i takové,
které v albu nijak neškodí a pro povedenost bych odpustila i chybějící jazz. Na
prvním místě by s určitostí skončila Florenc And The
Machine, která mě svou skladbou „Over The Love“
dostala i dojala a jako vždy nezklamala. Není to můj styl, ale zpěvaččin hlas
mám ráda. Určitě bych neměla zapomenout na song „Young and
Beautiful“ od Lany Del Rey, která zpívá stejně líbezně jako vypadá. Působení
Gotye na tomto soundtracku mě docela překvapilo, ale jeho melodická
píseň „Heart's A Mess“ se více méně hodí k nějaké dojemné scéně ve filmu a
celkově to není špatné okořenění.
Hned poté, co jsem přeskočila na skladbu „Love
Is The Drug“ od Bryan Ferry Orchestra,
jásala jsem. Tato skladba je docela povedeně upravená (dřív se objevila ve filmu
Sucker Punch) do jazzového stylu. Celkově se v
soundtracku objevuje asi pět skladeb obohacených o jazzové prvky, ale většinou
se jedná o pouhé doplnění saxofonových melodií, do už dříve známých
písniček (viz. Fergie, Will.i.Am
aj.).
Někomu má celkem kritická recenze nemusí sednout,
myslím hlavně lidi, kteří moderní hudbu považují za nejpovedenější. Každý by si
na ni měl vytvořit svůj názor. Můj je jeden z mnoha. A závěrem bych řekla jen
to, co jsem zmiňovala v úvodu. Celý soundtrack by byl mnohem kvalitnější a
lepší, pokud by v něm bylo více jazzových, bluesových a swingových písniček.
01. JAY Z - 100 $ Bill
02. Beyonce & Andre 3000 - Back to Black
04. Jack White - Love Is Blindness
05. Emeli Sandé & The Bryan Ferry Orchestra -
Crazy In Love (Kid Koala Version)
06. will.i.am - Bang Bang
07. Elizabeth Debicki - I Like Large Parties
08. Fergie, Q-Tip & GoonRock - Party A Little
Never Killed Nobody (All We Got)
09. Bryan Ferry & The Bryan Ferry Orchestra -
Love Is the Drug
10. Leonardo DiCaprio & Tobey Maguire - Can
not Repeat the Past
11. Gotye - Heart's A Mess
12. Coco O. - Where the Wind Blows
13. Green Light
14. JAY Z & Kanye West - No Church In the Wild
(feat. Frank Ocean & The-Dream)
15. Florence + The Machine - Over the Love
16. The xx - Together
17. Nero - Into the Past
18. SIA - Kill and Run
20. Lana Del Rey - Young and Beautiful (DH
Orchestral Version)
21. Tobey Maguire & Craig Armstrong - Gatsby
Believed In the Green Light
4/10 (Avari hodnotí 5,5/10)
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)