8. 7. 2013

Pacific Rim : Útok na Zemi - Ramin Djawadi

Spousta fanoušků už má v kalendáři zaškrtlé datum 11.7.2013, kdy se k nám dostane nový flak Pacific Rim Guillerma del Tora, který si po odchodu od Hobita chtěl spravit chuť tímhle megalomanským projektem za 200 milionů dolarů (nepočítám další desítky v reklamě). Při psaní recenze film ještě v kinech nebyl, ale za to soundtrack už tu s námi pár dní je. Nebudu za pomoci traileru spekulovat nad kvalitami nebo nekvalitami snímku, takže se rovnou vrhnu na hudební dílo Ramina Djawadiho. Některé jeho práce určitě znáte, ať už jde o prvního Iron Mana nebo Hru o trůny.

Djawadi pracuje v Zimmerově společnosti Remote Control Productions, takže je jasné, co nás čeká. Synťákové dunění, k tomu jeho oblíbené elektrické kytary ala Iron Man. V minulosti spolupracoval s několika skladateli z Remote Control včetně se samotným Zimmerem, takže se učil dobře, protože album nepřipomíná jen jeho, už zmiňovaného Iron Mana, ale například takový Souboj titánů z roku 2010. Určitou originalitu a posun v kvalitě přesto upřít nejde. Jde o to nejlepší, co Djawadí zatím vyprodukoval, ale jako pochvalu bych to příliš nebral, protože je to u mě silně přeceňovaný skladatel.

Tím nejzajímavějším, a vlastně jde už o hlavní motiv celého filmu, je skladba "Pacific Rim", kde na kytaru válí Tom Morello z Rage Against The Machine nebo Audioslave. Zde asi nejvíce vynikne srovnání s Iron Manem. Aby ne, když Morello se staral už o hudební doprovod ve zmiňované komiksárně. Dobře zní i ruské sbory v "The Shatterdome". Počítám, že ve snímku něco uvidíme i z Moskvy. :) V "Mako" dochází ke chvilkovému zklidnění tempa za pomoci jemného hlasu Priscilly Ahn

"Call Me Newt" zase přináší vybrnkáváním na kytaru pohodovou atmosféru. Pokud se vrátím k Morellovi, tak ten má na svědomí ještě "Jaeger Tech", "Go Big or Go Extinct" nebo "No Pulse". Všechny tyhle skladby mi částmi až příliš připomínají Iron Mana. Je to na škodu, ale je mi jasný, že natěšencům na film to bude úplně jedno, stejně jako fanouškům tvorby z řad Remote Control. I tak si myslím, že dát tomuhle soundtracku plný počet chce hodně velkou dávku odvahy.

Vlastně se těžko hledá nějaká oblíbená skladba, když všechny mají stejný elektronický zvuk s jen občasným využitím nástrojů. Upřímně, začínám mít kompletně celého Remote Control plné zuby. Dělají takovou šablonovitou hudbu, která mě ne a ne chytnout za srdce. Vše tam vytváří jednoduše a líbivě pro současnou mládež, že se vytrácí duše. Chápu, že se najdou tací, co nebudou souhlasit a neberu jim to, pokud jim ke štěstí stačí hromada elektra tvářící se jako orchestr. Tady se to ještě okecat dá vzhledem k robotům. Přesto za poslech soundtrack stojí a skladba "Pacific Rim" se určitě stane u fanoušků dost oblíbenou, zbytek je zapomenutelný. A teď jsem zvědav, jak dopadne film.

1. Pacific Rim (feat. Tom Morello) (4:55)
2. Gipsy Danger (3:19)
3. Canceling the Apocalypse (3:39)