3. 6. 2013

Ocelová pěst - Danny Elfman

Překvapení loňského roku, Ocelová pěst, patřil k nejlepším blockbusterům zmíněného ročníku. I mě uhranul tenhle příběh kombinující prvky Rockyho a Transformers. Rodinná podívaná za sto milionů v USA komerčně zklamala, ale nahradila si to ve světě, kdy celkové tržby činí skoro 300 milionů dolarů. Čas ukazuje, že film je skutečně nedoceněnný a je neprávem ve stínu třetích Transformerů. Hugh Jackman válí jako otec toužící po úspěchu a penězích, přičemž je schopen prodat i svého syna, jen aby dosáhl svého. Samozřejmě by to nebyl Hollywood a tak jsme ve dvou hodinách svědky nápravy charakterů a vrácení se k rodinným hodnotám. Během těchto událostí a napínavých soubojů v ringu nám dělá společnost i  hudba od Dannyho Elfmana, který je znám spíše jako dvorní skladatel Tima Burtona.

1007-film-review-real-steel_full_600

V Ocelové pěsti se dočkáme docela netradičního pojetí soundtracku, kdy jsou skladby založeny silně pop-rockově s rytmickým bicím. Dále je to kombinace “španěly” s orchestrem navozující rodinnou idylku s až country nádechem s občasným piánem. Hlavní téma v “Charlie Trains Atom” je skvělé, chytlavé, v pozadí doplněné o elektrickou kytaru s gradujícími houslemi a fanfárami. Rozhodně jde o téma, které by se mohlo zařadit mezi ty nejoblíbenější, především pokud jde o telefonní vyzvánění atd.

dakota-goyo-and-hugh-jackman

Danny Elfman překvapil a po slabém Terminátorovi Salvation přichází s povedeným soundtrackem. Délka je možná slabší a prospěla by i větší zásoba dalších melodií, ale film samotný je tvořen hlavně písničkovým soundtrackem, což se nedá tudíž chápat jako přílišné minus. Hudba je místy uderná a hlavně v kině způsobí nejedno mrazení v zádech. Pokud jste film neviděly v kině, tak doma soundtrack už tolik nevynikne.

01. Charlie Trains Atom
02. On The Move
03. Into The Zoo