Ještě než se stal Keanu Reeves Vyvoleným z Matrixu, tak natočil jeden z nejlepších akčních filmů 90. let, Nebezpečnou rychlost, kde hrál člena jednotky SWAT. Většině filmovým fanouškům snímek, pyšnící se dvěma Oscary, ani představovat nemusím. Jan De Bont se
postavil za kameru už ne jako kameraman, ale jako režisér a nabídl nám
adrenalinem nasáklou jízdu bez zpomalení. Akci a chemii mezi postavami
není co vytknout, teda až na skok autobusu přes most, který mě bil do
očí už v době premiéry. Kdo by si pomyslel, že jedním z největších hitů
roku 1994 bude snímek, který se odehrává po většinu času v doprvním
prostředku městské hromadné dopravy, který nemůže zastavit. Ale můžeme
být rádi, že se občas ukáže někdo, kdo nás vyvede z omylu.
Hudbu dostal na starosti Mark Mancina, pro kterého to byla premiéra. Už dříve pomáhal Hansi Zimmerovi na Lvím králi, ale Nebezpečná rychlost
byla jeho prvním velkým filmem. Mancina byl silně ovlivněn Zimmerovým
stylem, kde je silné využití synťáků a jejich míchání s orchestrem. V
té době se Zimmerova Media Ventures spíše soustředila na ten první „nástroj“, a proto i Nebezpečná rychlost je z větší části založená na elektronice. O to více působí závěrečná skladba „End Titles“ jako balzám na uši, kdy dostaneme hlavní motiv ve verzi hrané smyčci a klavírem.
Hlavní motiv v „Main Title“ je skutečně silný a má správný tah
na branku. V synťákové podobě je dravý a jeho melodie se dokáže zadřít
pod kůži. Je to dáno i tím, že skladby nejsou příliš komplexní a jedná
se o klasickou zimmerovinu, kdy je díky jednoduchosti motiv snadno
zapamatovatelný pro každého. Celkově ale není instrumentačně album
příliš bohaté a vlastně se soundtrack točí veskrze kolem dvou melodií.
Přes krátkou délku alba si toho člověk moc nevšimne a celá nahrávka
uběhne rychle. Tady ani příliš nevadí malá délka. Po většině času
soundtrack běží v akčnější poloze.
Na papíře je hudba k Nebezpečné rychlosti dobře napsaná, s
několika účinnými motivy sestavenými kolem skvělého akčního tématu.
Pokud vám ale vadí délka alba a elektronika, tak se soundtracku nejspíš
vyhněte. Na druhou stranu by to byla škoda, protože za poslech album
určitě stojí. Mancina vytvořil jeden ze svých nejlepších soundtracků a
asi i nejznámější. Nebezpečná rychlost je skvělý akční kousek s dobrým
hudebním doprovodem, za který se Mancina rozhodně nemusí stydět.
Na začátku roku 2012 vyšla rozšířená nahrávka od La La Land Records, kde jsme dostali přibližně 70 minut hudby. Soundtrack obsahuje i skladbu „Speed“ od Billyho Idola. Neměl jsem možnost si nahrávku ještě poslechnout, takže těžko říct, zda se vyplatí její zakoupení.
1. Main Title (3:37)
2. The Rescue (4:01)
3. Entering Airport (1:00)
4. Rush Hour (6:04)
5. Helen Dies (2:19)
6. The Gap (2:49)
7. Choppers (1:00)
8. Pershing Square (3:18)
9. Elevator Peril (0:28)
10. Fight on Train (1:19)
11. Dangling Feet (0:34)
12. City Streets (1:41)
13. Wildcat (1:04)
14. The Dolly (1:28)
15. Move (2:05)
16. Pop Quiz (2:23)
17. Freight Elevator (2:29)
18. Elevator Stall (1:50)
19. End Title (1:49)
Celkový čas : 40:30
7/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)