5. 6. 2013

Krvavý diamant - James Newton Howard

Režisér Edward Zwick se po skvělém Posledním samuraji vrhl na látku z prostředí Afriky, konkrétněji ze Sierra Leone, kde zuří občanská válka a my sledujeme vztah tří osob, kde hledá každá to své – místní otec (Djimon Honsou) hledá svou rodinu, novinářka (Jennifer Connelly) zajímavou reportáž a voják (Leonardo DiCaprio), honící se za diamantem, najde vykoupení. Všechny tři postavy se využívají ke svému účelu a postupně nacházejí porozumění pro toho druhého. Zwick má v tomhle talent a dokáže umně pracovat s herci, kde to začíná už při výběru. Celému filmu dominuje Leonardo DiCaprio, který už nadobro vypadl ze škatulky hezouna vezoucího se na úspěchu jednoho filmu (Titanic). Nominace na Oscara za postavu Dannyho Archera byla víc než zasloužená. Krvavý diamant není špatný film, ba co víc, je skvělý, ale propadl, a bez velkého povšimnutí veřejnosti, proletěl světovými kiny, což je obrovká škoda vzhledem k tomu, o jakou látku se jedná. Diváci nejspíš nestojí o to vidět, co se v Africe děje za velkého přispění Západu.
 


Po spolupráci s Hansem Zimmerem šáhl Zwick po veteránovi Jamesi Newton Howardovi. Howard přinesl mimořádně rozmanitou hudbu a s Dinosaurem jde nejspíš o jeden z jeho nejlepších soundtracků mimo spolupráci se Shyamalanem. Album je silně založeno na etnickém doprovodu s místními sbory a písněmi a tím dokáže perfektně vystihnout oblast, kde se snímek odehrává. Paradoxně silně využívá synťákový doprovod, který je ale povedeně schovaný v orchestru a tím člověk takřka ani nezaregistruje, že je elektronika použita. Nesmí chybět ani místní nástroje z řad perkusí a sólové flétny, což vystihuje hned druhá skladba (hlavní motiv) „Crossing the Bridge“.


 
Soundtrack se pohybuje více v klidnějších etnických pasážích, ale někdy dokáže zajít do akčnější polohy a hned to člověka dostane do varu, protože se jedná o skvělé, až strhující skladby. Příkladem může být netypické použití syntetického použití elektrických kytar ve „Village Attack“ a rychlých úderu rozmanitých bicí. Na vrcholu ční akční kousek „Diamond Mine Bombed“, jehož ochutnávku dostaneme už ve skladbě „Fall of Freetown“. Ostře řezané smyčce s bicím nenechají nikoho v klidu a jde o dokonalou trailerovou hudbu.


 
V mnoha ohledech zní hudba podobně jako v Slzách slunce Hanse Zimmera. Těžko říct, zda se Howard nechal tímhle soundtrackem inspirovat a nebo zvuku dosáhl náhodou. Výsledek je ale perfektní a v některých částech překonává i samotného Zimmera. "Solomon Vandy" je prostě úžasná.

1. Blood Diamond Titles (01:32)
2. Crossing the Bridge (01:41)
3. Village Attack (01:52)
4. RUF Kidnaps Dia (05:02)
5. Archer & Solomon Hike (01:55)
6. Maddy & Archer (01:56)
7. Solomon Finds Family (02:09)
8. Fall of Freetown (04:45)
9. Did You Bury It? (01:36)
10. Archer Sells Diamond (01:42)
11. Goodbyes (02:40)
12. Your Son Is Gone (01:21)
13. Diamond Mine Bombed (04:31)
14. Solomon’s Helping Hand (01:11)
15. G8 Conference (02:36)
16. Solomon & Archer Escape (02:12)
17. I Can Carry You (01:30)
18. Your Mother Loves You (02:25)
19. Thought I’d Never Call? (03:56)
20. London (02:38)
21. Solomon Vandy (02:11)
22. Ankala (04:12)

Performed by Sierra Leon’s Refugee All Stars
23. Bai (04:37)
Performed by Emmanuel Jal
24. When Da Dawgs Come Out To Play (03:19)
Performed by Bal Burea

Celkový čas : 61:26

9/10




Hodnocení článku:

0 komentářů:

Okomentovat

Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews