5. 6. 2013

Útok z hlubin - Trevor Rabin

Rabin se inspiroval Zimmerem a tak se nám dostane podobného doprovodu jako od šéfa Remote Control. Přesto se dá ale soundtrack považovat za originální s povedenými a chytlavými melodiemi. Vedle skvělého hlavního motivu v „Main“, který se k nám pomalu vkrádá za písklavého zvuku kytar, synťáků a menšího orchestru a nechá tak vzpomenout na Čelisti, se dočkáme i nádherné skladby „Aftermath“. V té se skvěle spojuje brnkání na španělu, piano, smyčce a sbory. Opravdu ukázkový kousek a jedna z nejlepších skladeb od Rabina.

Celkově má album chytlavé melodie, dá se říci, že snad v každé skladbě je minimálně jedna. Třeba „Hunting in Packs“ anebo parádní „Anarchy“. Ta sice začíná silně disharmonicky, ale po chvilce se přesune do melodické polohy, kdy nám nabídne akční jízdu za doprovodu kombinace kytar, elektra a orchestru. V člověku to až rezonuje. Zmiňovaná elektrická kytara v čase 2:10 je silně typická pro díla pocházející z Remote Control.

Po chvále přichází to špatné, co tahá hodnocení silně dolů. Pokud se podíváte pod skladby a kouknete na celkový čas, tak vás asi napadne, co mám na mysli. Ano, je to délka nahrávky. Je obrovská škoda, že Rabin tyhle výstavní melodie více nerozvinul a nepohrál si s nimi. I takhle si ale myslím, že je hodnocení vysoké oproti takové Hvězdné pěchotě. Je to především díky bohatosti melodií. Oba táhne dolů jen ten celkový čas. Asi se budu muset kouknout na film, zda nás Rabin o něco neobral.

• 1. Aftermath (2:47)
• 2. Susan Softens (2:26)
• 3. Journey (4:48)