Hunger Games je prvním skutečně velkým hitem roku 2012 a určitě nejsem sám, kdo do zfilmování knižní předlohy Suzanne Collinsové,
o této značce neslyšel. Musím přiznát, že mě ani trailery
nepřesvědčily, abych věnoval peníze za kino. Podle tržeb se může jednat o
pecku, ale to platí i o Stmívání a dalších rádoby úžasných
projektech. Jelikož jsem knihu nečetl, zároveň mě vynechalo i shlédnutí
filmu, tak se vyhnu nějakým posuzováním. Třeba mě časem nuda donutí
podívat se aspoň na film. Námět o totalitní budoucnosti, kde se budou
mezi sebou pro zábavu zabíjet děti, jsme mohli vidět už v Battle Royal, a není to téma, které by mě zrovna dvakrát lákalo. Takhle tedy jen mrknu, co nám přinesl James Newton Howard na hudebním poli.
Abych
pravdu řekl, tak nic moc tedy. Vlastně by se dalo říci, že bych mohl
jen kritizovat a ani samotný soundtrack mě nepřesvědčil, že bych měl
zajít do kina a nebo v budoucnu vložit DVD do mechaniky. Hudební
doprovod je sice po celou dobu melodický a sem tam naznačí chytlavou
melodii, jenže to je vše. Zůstane jen u toho naznačování, za což nese
vinu především dělka skladeb, která se točí po většinu času kolem minuty
až dvou. Howard melodičností nezakryje vatu, která většinu skladeb
doprovází, a když už něco ke konci naznačí, tak to rychle utne. Tohle
můžeme sledovat především v první půlce alba, což níže naznačuje už
tracklist.
Pokud
chcete hledat ústřední motiv, tak ani nemusíte, on pomalu žádný není.
Jak už jsem řekl, několik melodií se naznačí, třeba v „Katniss Afoot“,
ale skočí tak rychle, že to ani nepostřehnete. Možná to je onen motiv,
protože se k nám dostává asi nejčastěji. Nebylo by od věci, kdyby Howard
dal svým soundtrackům skutečnou péči. Dokáže vytvořit vskutku úžasnou
hudbu jako byl například Poslední vládce větru, ale i takovou trágedii
jakým byl Green Lantern. Je ale pravdou, že původně měl skládat hudbu Danny Elfman a rocker T-Bone Burnett.
Howard je často najímán, když je studio v presu a potřebuje rychle
nějaký ten soundtrack, viz takový King Kong. U něho to ale přeci jen
dopadlo mnohem lépe.
Paradoxně tou nejlepší skladbou není to od Howarda, ale skladba „Horn of Plenty“ s fašistický podtextem od rockových Arcade Fire.
Samotná kapela se nechala slyšet, že vždy chtěla vytvořit hudbu pro
film a tady dostali možnost. Pokud budete čekat kytary, tak vás zklamu.
Skladba je čistě symfonická v doprovodu fanfár, perkusí a vokálů. Jde o
fašistickou hymnu města Capitol, kde se děj odehrává. Není to nic
extra, instrumentace je poměrně jednoduchá, ale vybočuje z celkově
pomalé koncepce soundtracku jako celku. A ještě k Arcade Fire zmíním, že jejich píseň „Abraham’s Daughter“ na písničkovém soundtracku, patří k těm nejlepším. Trošku mi instrumentálně připomíná právě „Horn of Plent“, což byl nejspíš účel, aby došlo k propojení.
Skladby jsou krátké a nijak nevybočují z už slyšeného, Howard často
využívá synťáky, aby vypnil místo a mám takový pocit, že film je na tom
podobně – obsah je, ale prázdný, bez duše. Fanoušci si album stejně
seženou a budou bránit svého oblíbence zuby nehty, ale ostatní mohou
šáhnou po něčem lepším od Howarda, což je stejný případ jako u Green Lanterna, i když Hunger Games není takové fiasko po hudebná stránce jako zmiňovaný „zelenáč“.
1. The Hunger Games (1:10)
2. Katniss Afoot (1:49)
3. Reaping Day (1:35)
4. The Train (1:27)
5. Entering the Capitol (2:28)
6. Preparing the Chariots (1:05)
7. Horn of Plenty (1:59)
8. Penthouse/Training (3:36)
9. Learning the Skills (1:41)
10. The Countdown (1:58)
11. Booby Trap (2:37)
12. Healing Katniss (3:04)
13. Rue’s Farewell (5:00)
14. We Could Go Home (1:15)
15. Searching For Peeta (1:27)
16. The Cave (3:13)
17. Muttations (4:45)
18. Tenuous Winners/Returning Home (3:25)
Celkový čas : 44:00
6/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)