4. 6. 2013

Invincible - Two steps from hell

Invincible je první veřejné album skupiny Two Steps From Hell (dále jen TSFH), a bylo vydáno v květnu 2010.  Obsahuje 41 skladeb, z čehož je část v několika verzích - se sborem, bez sboru,  atd. Originálních je 22. Za skladbami stojí skladatel Thomas J. Bergersen a Nick Phoenix. Všechny písně, s vyjímkou “Am I Not Human?” a “To Glory”, se vyskytovaly už na předchozích albech, takže jde spíše o takové “Best Of“.

z prava Thomas J. Bergersen a Nick Phoenix

TSFH vytváří hudbu k filmovým trailerům, a proto je i jejich sídlo přímo v Los Angeles. Není problém rozpoznat díla od této skupiny. Vše je především o mohutném orchestru se sborem (s troškou elektroniky na “uhlazení”) napasovaným do tří minut, který působí skutečně velkolepě, až člověka napadá, proč nedělají soundtracky přímo pro film, ale soustředí se jen na trailerové hudební pozadí. Samozřejmě, film má trošku jiný styl vyprávění a je potřeba vytvořit víc než jen dvou až tříminutové na sobě nezávislé skladby jako tady.
Pokud bych chtěl být šťoural, tak bych vytknul snad jen právě ono opakování skladeb, i když v jiném podání (bez sboru a vokálů). Celkem to narušuje poklidný poslech a časem to začne být celkem otravné. Méně je někdy prostě více. Ale jde spíše o takovou kaňku na jinak dokonalém kabátu. Zároveň by mě zajímalo, o jaký jazyk se jedná, jenž je ve skladbách používán. Buď jde o nějaký vzácný (latina) a  nebo vymyšlený. Sehnat text je takřka nemožný.

thomasjbergersenstudioshot
 Thomas J. Bergersen

Dnes už jsou skladby jako Freedom Fighters (Star Trek 2009), Moving Mountains (Stmívání : Nový měsíc) nebo Master Of Shadows (2012) klasiky s neskutečnou úderností a chytlavostí. Pokud nějaké album od TSFH, tak tohle, protože nabízí to nejlepší pohromadě ( i když mi tam třeba  Flameheart nebo takové Starvation chybí).
  1. Freedom Fighters
  2. Heart Of Courage
  3. Master Of Shadows