16. 11. 2014

Víkendové tržby USA - 14. - 16. 11. 2014

Po delší době se budu věnovat tržbám aktuálního víkendu (14. - 16. 11.). Premiéru oslavilo pokračování komedie Blbý a blbější. Jim Carrey už dlouho neměl takový hit. Snad od Božského Bruce. 38 milionů je na tuhle ztřeštěnou komedii víc než dobrý výsledek a stačilo na první místo. První díl sice má u některých kultovní status, ale i nyní si kritici smlsli na dvojce. Dalo se to ale čekat, takže ti, co čekali další ujetinu jako v případě jedničky, budou spokojeni i nyní.

Hned za blbci se umístil animák Big Hero 6 se 36 miliony dolarů s poklesem zisků o velice mírných 36%. Animáky to mají v tomhle období vychytané a rodiny s dětmi z nich dělají slušné trvalky, čímž hlavně narážím na loňské Ledové království.

Velkým zklamáním je Interstellar, kterého se snaží Nolanovi fanoušci propagovat kde se dá a chodit na něj klidně třikrát a nesmyslně ho tlačit v žebříčcích. Ona nekritičnost k tomuhle průseru je až zarážející. Minulý víkend byl rozhodně slabý se 47 miliony dolarů. Pokles druhý víkend o 39% na 29 mega nevypadá tak hrozně, ale musíme si uvědomit, že za snímkem stojí propagovaný Nolan, hypování před premiérou a několik oskarových herců v hlavní roli plus je třeba si připočíst dražší vstupné z IMAXu. Druhý Inception tu tedy nehrozí a snímek nejspíš nepřeleze ani 200 milionů ze Severní Ameriky. Nolana drží nad vodou jen zbytek světa a celkově má film tedy kolem 320 milionů. Příští víkend pro něj bude rozhodující, protože startuje další Hunger Games, který ovládne plátna nejen v USA.

Velkým úspěchem je Zmizelá Davida Finchera, která se může těšit minimálně na nějakou tu oskarovou nominaci. V žebříčku je snímek už sedm týdnu a nyní se drží na pětce se 4,6 miliony dolarů a celkově z onoho trhu nastřádal přes 150 mega.

Fury (Železná srdce) je na sedmičce s celkovým obnosem 75 mega a tento víkend si jich připsal 3,8. Nejde o vyložený trhák, ale rozpočet se zaplatí bez problému.

Zbytek žebříčku už je vesměs nepodstatný a vše směřuje na příští víkend, kdy startuje The Hunger Games: Mockingjay, Part 1.