5. 4. 2014

Deus Ex: Human Revolution - Michael McCann

Kultovní značka Deus Ex byla v roce 2011 rozšířená o další díl pod názvem Human Revolution. Hra se dočkala vřelého přijetí jak mezi kritiky, tak mezi fanoušky. Příběh se odehrává v roce 2027 v Detroitu, kdy se korporace utrhly ze řetězu a vlády nad nimi už nemají žádnou kontrolu. Hlavní hrdina Adam Jensen je členem ochranky firmy Sarif Industries, kde je vážně zraněn, jeho lidské části musely být odebrány a následně nahrazeny mechanickými implantáty. Celý děj je protkán konspirací a etikou ohledně využívání umělých částí na lidech, v čemž tkví jeden z významů podtitulu Human Revolution. Hra vyšla jak pro PC, tak pro konzole PS3 a X-Box 360. Filmovost celého projektu úplně křičí po zfilmování, ale všichni víme, jak s tím v Hollywoodu nakládají. Napadá mě snad jen Silent Hill. Který dopadl poměrně slušně.



Kyberpunkové pojetí je znát i na soundtracku, což dokládá výběr Michaela McCanna na pozici skladatele, který má s tímto druhem tvorby zkušenosti. Zde jeho elektronický styl sedí naprosto přesně. Stejně jako ve hře, kde proti sobě stojí mechanická část s organickou, tak něco obdobného využil i McCann a staví proti sobě elektroniku a akustiku pro vytvoření potřebné polarity. Elektronika propaguje mechaniku a akustika organičnost, která je pro zachování těla tak jak je. To představuje rozpor a dvě neustále válčící strany. Silně to kombinuje se zpěvem vokalistky Andrei Revel, jíž si vzal na spolupráci už ke Splinter Cellu: Double Agent. Vedle ní na albu pracovala i Ariel Engle a celé to vytvořil a produkoval McCann, stejně tak pokud jde o mixáž skladeb, s výjimkou 4 a 13 skladby od Francoise Arboura.



Už v úvodní písni "Icarus" je zdůrazněn rozdíl mezi oběma světy. Skladba začíná dojemným ženským hlasem a přechází do uhrančivého syntetického rytmu s těžkou atmosférou. Byla ke slyšení i ve skvělém traileru. McCann se nechal slyšet, že se inspiroval u Massive Attack nebo u Aphex Twin a je to znát. Celé album je naplněné osudovostí a zoufalstvím. Dokáže vyvolat nepříjemné pocity stejně jako nadšení z některých velice chytlavých melodií. Celkově se ale soundtrack více zaměřuje na atmosféru a náladu než na melodii. Jde o jeden z nejhutněji znějících soundtracků v roce 2011, i když jsem první vydání poměrně kritizoval. Druhé album s dvojí porcí hudby zní už podstatně lépe jako celek. McCann si různá ocenění zasloužil, včetně nominace za nejlepší soundtrack roku od Britské akademie filmového a televizního umění (BAFTA). Deus Ex: Human Revolution by normálně představoval vše, co u hudby rád opravdu nemám, ale zde má své silné opodstatnění a z něho taky vycházím. Umím si to představit i v takové klasice jakou je Blade Runner. Mimochodem, připravuje se pokračování Blade Runnera.

Vydavatel: Square Enix
Datum vydání: 15. listopadu 2011
Složil: Michael McCann
Orchestr řídil: Michael McCann
Nahrál: Michael McCann
Formát: CD

01. Icarus - Main Theme [3:41]
02. Opening Credits [2:15]
03. Main Menu [1:50]
04. First and Last [3:14]
05. Detroit City Ambient (Part 1) [2:03]
06. Detroit Marketplace [3:45]
07. The Mole [2:24]
08. Barrett Boss Fight [2:49]
09. Home [2:17]
10. Jewel Of The Orient [1:04]
11. Lower Hengsha Ambient (Part 1) [2:21]
12. Singapore Ambient (Part 2) [2:24]
13. After the Crash [4:03]
14. The Hive [3:56]
15. Harvesters [2:57]
16. Hung Hua Brothel (Extended) [3:18]
17. Everybody Lies [4:41]
18. LIMB Clinic [1:44]
19. Penthouse [1:36]
20. Hengsha Daylight (Part 1) [4:25]
21. Entering TYM [1:54]
22. Return To Hengsha [2:43]
23. And Away We Go [1:17]
24. Namir (Trailer Edit) [2:30]
25. Endings [2:10]

Celkový čas: 67:23


8/10
Hodnocení článku:

0 komentářů:

Okomentovat

Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews