Kultovní značka Deus Ex byla v roce 2011 rozšířená o
další díl pod názvem Human Revolution. Hra se dočkala vřelého přijetí jak mezi
kritiky, tak mezi fanoušky. Příběh se odehrává v roce 2027 v Detroitu, kdy
se korporace utrhly ze řetězu a vlády nad nimi už nemají žádnou kontrolu.
Hlavní hrdina Adam Jensen je členem ochranky firmy Sarif Industries, kde je
vážně zraněn, jeho lidské části musely být odebrány a následně nahrazeny
mechanickými implantáty. Celý děj je protkán konspirací a etikou ohledně
využívání umělých částí na lidech, v čemž tkví jeden z významů podtitulu
Human Revolution. Hra vyšla jak pro PC, tak pro konzole PS3 a X-Box 360.
Filmovost celého projektu úplně křičí po zfilmování, ale všichni víme, jak s tím
v Hollywoodu nakládají. Napadá mě snad jen Silent Hill. Který dopadl
poměrně slušně.
Kyberpunkové pojetí je znát i na soundtracku, což dokládá
výběr Michaela McCanna na pozici skladatele, který má s tímto druhem
tvorby zkušenosti. Zde jeho elektronický styl sedí naprosto přesně. Stejně jako
ve hře, kde proti sobě stojí mechanická část s organickou, tak něco
obdobného využil i McCann a staví proti sobě elektroniku a akustiku pro
vytvoření potřebné polarity. Elektronika propaguje mechaniku a akustika
organičnost, která je pro zachování těla tak jak je. To představuje rozpor a
dvě neustále válčící strany. Silně to kombinuje se zpěvem vokalistky Andrei
Revel, jíž si vzal na spolupráci už ke Splinter Cellu: Double Agent. Vedle ní
na albu pracovala i Ariel Engle a celé to vytvořil a produkoval McCann, stejně tak
pokud jde o mixáž skladeb, s výjimkou 4 a 13 skladby od Francoise Arboura.
Už v úvodní
písni "Icarus" je zdůrazněn rozdíl mezi oběma světy. Skladba začíná dojemným
ženským hlasem a přechází do uhrančivého syntetického rytmu s těžkou atmosférou.
Byla ke slyšení i ve skvělém traileru. McCann se nechal slyšet, že se inspiroval u Massive Attack nebo u Aphex Twin a
je to znát. Celé album je naplněné osudovostí a zoufalstvím. Dokáže vyvolat
nepříjemné pocity stejně jako nadšení z některých velice chytlavých
melodií. Celkově se ale soundtrack více zaměřuje na atmosféru a náladu než na
melodii. Jde o jeden z nejhutněji znějících soundtracků v roce 2011, i
když jsem první vydání poměrně kritizoval. Druhé album s dvojí porcí hudby
zní už podstatně lépe jako celek. McCann si různá ocenění zasloužil, včetně
nominace za nejlepší soundtrack roku od Britské akademie filmového a
televizního umění (BAFTA). Deus Ex: Human Revolution by normálně představoval vše, co u hudby rád opravdu nemám, ale zde má své silné opodstatnění a z něho taky vycházím. Umím si to představit i v takové klasice jakou je Blade Runner. Mimochodem, připravuje se pokračování Blade Runnera.
Vydavatel: Square Enix
Datum vydání: 15. listopadu 2011
Složil: Michael McCann
Orchestr řídil: Michael McCann
Nahrál: Michael McCann
Formát: CD
01. Icarus - Main Theme [3:41]
02. Opening Credits [2:15]
03. Main Menu [1:50]
04. First and Last [3:14]
05. Detroit City Ambient (Part 1) [2:03]
06. Detroit Marketplace [3:45]
07. The Mole [2:24]
08. Barrett Boss Fight [2:49]
09. Home [2:17]
10. Jewel Of The Orient [1:04]
11. Lower Hengsha Ambient (Part 1) [2:21]
12. Singapore Ambient (Part 2) [2:24]
13. After the Crash [4:03]
14. The Hive [3:56]
15. Harvesters [2:57]
16. Hung Hua Brothel (Extended) [3:18]
17. Everybody Lies [4:41]
18. LIMB Clinic [1:44]
19. Penthouse [1:36]
20. Hengsha Daylight (Part 1) [4:25]
21. Entering TYM [1:54]
22. Return To Hengsha [2:43]
23. And Away We Go [1:17]
24. Namir (Trailer Edit) [2:30]
25. Endings [2:10]
02. Opening Credits [2:15]
03. Main Menu [1:50]
04. First and Last [3:14]
05. Detroit City Ambient (Part 1) [2:03]
06. Detroit Marketplace [3:45]
07. The Mole [2:24]
08. Barrett Boss Fight [2:49]
09. Home [2:17]
10. Jewel Of The Orient [1:04]
11. Lower Hengsha Ambient (Part 1) [2:21]
12. Singapore Ambient (Part 2) [2:24]
13. After the Crash [4:03]
14. The Hive [3:56]
15. Harvesters [2:57]
16. Hung Hua Brothel (Extended) [3:18]
17. Everybody Lies [4:41]
18. LIMB Clinic [1:44]
19. Penthouse [1:36]
20. Hengsha Daylight (Part 1) [4:25]
21. Entering TYM [1:54]
22. Return To Hengsha [2:43]
23. And Away We Go [1:17]
24. Namir (Trailer Edit) [2:30]
25. Endings [2:10]
Celkový čas: 67:23
8/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)