Jméno Paul W. S. Anderson pro mě znamená jedno. Je to ten,
kdo zprznil videoherní klasiku Resident Evil do nekoukatelného odpadu, kdy výjimku
představuje snad jen třetí díl. A tento klasik v likvidaci předloh si vzal
na starost výpravnou „pohádku“, kde kombinuje (zajímavý eufemismus místo vykrádá) Gladiátora, Conana, Sopku či
Titanic, který v mých očích evokuje už samotný plakát. Pompeje představují
další kvalitativní i finanční průšvih tohoto režiséra, takže nemá smysl
rozebírat "what the fuck" casting (Kit Harington jako vážně??), stupidní dialogy
apod. Jen mě překvapuje, že se najde
studio, které Andersonovi stále dává tolik peněz na jeho braky. Vždyť Pompeje mají
stomilionový rozpočet, do toho je potřeba ještě započítat celkem silnou reklamu
a jsme někde na částce 130 milionů dolarů. Nejspíš jediným plusem vedle ne zrovna
špatné trikové stránky zůstává poměrně slušná hudba od téměř neznámého Clintona
Shortera, pro kterého je to snad první takhle velká zakázka. Právě on už měl na
krku hudební doprovod například ke sci-fi District 9.
Není ani překvapením, že soundtrack silně evokuje tvorbu
Remote Control stejně jako trailerovou produkci. Znova se potvrzuje, jakou
pohromou tento jednoduchý styl je pro filmový průmysl. Udělat vše tak, aby se
člověk zalíbil masám, kterým stačí jen přímočaré řinčení a činil je hloupějším. Už v úvodní
stejnojmenné skladbě „Pompeii“ jsem si říkal, zda neposlouchám něco z produkce Two
steps from hell („Heart of Courage“) nebo Immediate Music. Kombinované chorály
jsou líbivé a zřetelné, stejně jako melodie. Celé je to koncipované jako trajlerová
hudba, čímž je bohužel skladba vytrhávaná z celkového pojetí. Shorter se
to ani nesnaží nijak zakrývat. Přesto track patří k tomu nejzajímavějšímu,
hlavně v závěru. Celkově jsou sbory často využívány pro dotváření a
prohlubování emocí. K dispozici je několik melodií, ale zklamáním je, že
se Shorter nesnaží být sám sebou, ale Zimmerem. Nebudu zabředávat do úvah, zda
je to horší nebo lepší než co produkuje v posledních letech Hans, ale
běžnému posluchači to nejspíš stačit bude.
Soundtrack se poslouchá celkem sám, hlavně díky průměrné
délce a solidnímu odcejpání. A právě
délka alba, stejně jako jednotlivých skladeb a jejich provedení, nabádá ke
srovnání s hudbou pro filmové trailery. Tam je ale důvod jasný a pochopitelný. Rezignace na nějakou svou tvář
taky příliš nepomáhá výslednému dojmu. Album rozhodně špatné není, má i dost
silných částí (bohužel nerozpracovaných) v nějakých posledních šesti
minutách. Dojmy jsou tedy spíše rozpačitě nadprůměrné, ale pochybuji, že si za
pár dní nebo týdnů vůbec vzpomenu, že jsem nějaké Pompeje slyšel a to
několikrát kvůli recenzi samotné. Na druhou stranu to nepovažuji za ztracený
čas, takže je to nejspíš plus.
Vydavatel: Milan Records
Datum vydání: 18. února 2014
Složil: Clinton Shorter
Orchestr řídil: ---
Nahrál: ---
Formát: CD/digitálně
1. | Pompeii | 2:35 |
2. | Slaughter | 2:50 |
3. | Home | 1:15 |
4. | Streets of Pompeii | 1:30 |
5. | Revenge | 1:51 |
6. | Enslaved | 1:27 |
7. | My People Were Horsemen | 4:16 |
8. | My Name Is Milo | 2:03 |
9. | Celtic Rebellion | 6:22 |
10. | The Mountain | 1:53 |
11. | To The Harbour | 4:09 |
12. | The End of the World | 2:29 |
13. | Away from You | 4:56 |
14. | My Gods | 1:30 |
15. | I Won't Leave You | 3:01 |
16. | Praying For Help | 2:36 |
Celkový čas: 44:43
6,5/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)