15. 9. 2013

Rivalové (Rush - 2013) - Hans Zimmer

Ron Howard má za sebou slušnou řádku životopisných filmů a ani o jednom se nedá říct, že by byl špatný. Však si vezměme Apollo 13, Čistou duši, Těžkou váhu a nebo v poslední případě i Rush. Kam film přijde, tak tam sbírá vysoké známky. Vynikající zfilmování osudu dvou závodních legend ve Formuli 1, Nikiho Laudy a Jamese Hunta. Samozřejmě vím, jak onen souboj dopadne, ale nechám ostatním nějaké překvapení. Jen škoda, že dnes se z Formule 1 stala okružní jízda pro milionářské chlapečky a už se zdaleka nejedná o závody pro chlapy. Poslední závody, co mě bavily, byly souboje mezi Hakkinenem a Schumacherem, v současnosti už nemá smysl to příliš sledovat. Proto bude vzpruha vidět Laudu a Hunta, jak jedou kolo na kolo vedle sebe a každý metr je boj nejen o vítězství, ale hlavně o život.


Howard prostřídal hned několik skladatelů. V Apollu 13, Willow a Čisté duši dal přednost Hornerovi, v Těžké váze Newmanovi a v Rush Hansi Zimmerovi, se kterým spolupracoval už u Ohně (Backdraft) nebo v Šifře mistra Leonarda (Da Vinci Code). Trailery k Rush mě slušně navnadily a bylo znát, že doprovodná hudba je ze soundtracku. Melodie a rytmus mě opravdu chytly, ale to jsem ještě nevěděl, že jde o to jediné zajímavé na albu. Opět nás totiž čeká jen hromada elektroniky, samplu (Ben Robinson) a ostinat. Dominantní je pop-rockový styl se syntetickým bicím a kytarami. Do toho se občas přimotá slušné sólové violoncello z Posledního samuraje jako v případě skladby "1976", která je i hlavním motivem a právě znějící ve zmiňovaném traileru, Stejně tak skvělá je "Car Trouble". S přehledem to nejlepší ne albu. U zbytku už je pocit nutné výplně mnohem silnější.


Tak jako vždy i zde si Zimmer notně vypomáhá ostinatem, kdy máme jednu hlavní syntetickou linku, která je buď v popředí nebo v pozadí a kolem ní vytvoří další zvuky, respektive složí v patřičném programu kousky fragmentů do smyčky. Vytvoří tak bombastickou skladbu, jenž je naprosto triviální viz "Nurburgring", kde dokonce po čtvrté minutě přišly syntetické perkuse na návštěvu z Inception ("Mombasa"). Bicí měl nejspíš na starosti Satnam Ramgotra ("Oysters In The Pits"). Fanoušky musím zklamat, ale i zde se potvrzuje, že Hans Zimmer funguje jako obchodní značka. Nejenom proto, že by byl soundtrack průměrný s několika slušnými skladbami ze 70. let, ale kvůli Zimmerově podílu na samotné tvorbě. Ani jednu skladbu nesložil sám, na rozdíl od Bryce Jacobse nebo Stephena Lipsona. Dalšími, s podílem na tvorbě soundtracku, jsou Jasha Klebe či Lorne Balfe. Dá se napsat, že se na albu podílela snad polovina Remote Control a nejlepší track složil právě Bryce Jacobs ("Car Trouble"). Ke skladbám potom přidám, kdo se na nich podílel.


Nenechte se zmást obalem. OST k Rush je tvorba hned několika lidí a jméno "Zimmer" slouží jako reklamní tahák. Hans vytváří firmu na rychlou tvorbu soundtracků a podle toho to taky dopadá. Konzumní společnost a děti mu to žerou i s navijákem, ale zbytek to přejde bez nějakého většího zájmu. Pokud to mám posuzovat podle sebe, tak jsem tím jednoduchým a prvoplánovým stylem dost unavený. Na film se opravdu těším, jenže OST je někde na úrovni Muže z oceli - je to fajn, poslouchat se to dá, ale... Dvě melodie jsou velice slušné, přesto jsme se dočkali jako přes kopírák stejné hudby a stejného popového postupu pro masy jako v minulosti.

Tržby v USA : ---
Tržby z USA - inflace : ---
Tržby za víkend : ---
Tržby celosvětově : ---
Rozpočet : ---
Oscar : ---
Premiéra : 20.9. 2013
Distributor : Universal
Délka : 123 minut
Žánr : drama, sportovní, životopisný
  1. 1976 (3:00) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jasha Klebe
  2. I Could Show You If You'd Like (0:44) Stephen Lipson
  3. I Hear You Knocking - Dave Edmunds (2:46)
  4. Stopwatch (1:29) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jasha Klebe, Michael Brook, Jack Dolman
  5. Into The Red (3:15) Hans Zimmer, Lorne Balfe, Bryce Jacobs
  6. Budgie (1:28) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jasha Klebe
  7. Scuderia (0:53) Hans Zimmer, Bryce Jacobs
  8. Gimme Some Lovin' - Steve Winwood (2:52)
  9. Oysters In The Pits (1:05) Bryce Jacobs, Stephen Lipson, Martin Tillman, Satnam Ramgotra
  10. 20% (1:01) Bryce Jacobs, Stephen Lipson
  11. Dyna-Mite - Mud (2:55)
  12. Watkins Glen (1:49) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jack Dolman
  13. Loose Cannon (0:35) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jack Dolman
  14. The Rocker - Thin Lizzy (5:08)
  15. Car Trouble (2:37) Bryce Jacobs
  16. Glück (1:14) Hans Zimmer, Bryce Jacobs
  17. Nürburgring (5:33) Hans Zimmer, Lorne Balfe, Bryce Jacobs
  18. Inferno (3:30) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jasha Klebe
  19. Mount Fuji (3:44) Hans Zimmer, Bryce Jacobs
  20. For Love (2:48) Hans Zimmer, Lorne Balfe, Bryce Jacobs, Jasha Klebe
  21. Reign (3:05) Hans Zimmer, Lorne Balfe, Bryce Jacobs
  22. Fame - David Bowie (4:11)
  23. Lost But Won (6:16) Hans Zimmer, Bryce Jacobs, Jasha Klebe
  24. My Best Enemy (2:33) Hans Zimmer, Jasha Klebe
Celkový čas: 64:31 (instrumentální 46:38)

6,5/10

Hodnocení článku:

1 komentářů:

Aleš Lánsky řekl(a)...

Pro mě neposlochatelný soundtrack od Zimmera.Tento přehypovaný skladatel u mě spadl až na samotné skladatelské dno.

Okomentovat

Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews