6. 9. 2013

R.I.P.D. - URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (R.I.P.D.) - Christophe Beck

Rok 2013 vypadá pro Universal hodně dobře. Dlouho neměli takhle slušně našlápnuto jako letos. Však si vezměte pecku Rychle a zběsile 6 (788 milionů dolarů), Mama (rozpočet 15 mega - tržby 146 mega) nebo hlavně Já, padouch 2 (rozpočet 76 mega - tržby 823 milionů). Letos se jim dařilo nad míru dobře. Co jim ale poničí účetní knihy je rozhodně R.I.P.D. (rozpočet 130 milionů - tržby 65 milionů). Český název je takřka výstižný, protože tihle agenti na sto pro už neobživnou a Reynolds si může po Green Lanternovi připsat další obří propadák. Film hodnotit nebudu, neměl jsem tu čest ho ještě vidět, ale chystám se ho shlédnout, zda je to opravdu tak špatný a nebo jde jen o další mediální bublinu. Už několikrát jsem se přesvědčil, že se kritikům příliš věřit nedá. A jak tedy dopadl Christophe Beck, který nám přinesl poměrně hodně slušnou hudbu k prvnímu Percymu Jacksonovi? No, rozpačitě.

Pokud jste zvyklí na klasický soundtrack, tak zde na to zapomeňte. Hodně často se spíše jede v rockovém rytmu s úderným bicím a kytarami v pozadí. Jo, už je to tak. Vše obalený do elektroniky s občasným orchestrem. Sice se to zdá na první pohled originální, jenže to by skladby nesměly mít v průměru lehce přes minutu, což je takřka ostuda. Když se konečně ukáže dobrý nápad (westernový závěr v "Nawiki", elektro na začátku "High Noon" má slušný potenciál), tak je utnutý. Celkově mám pocit, že soundtrack ani nevěděl, jaký chce být. Chvíli jde o klasiku, pak se to přehoupne do rušivého rocku, zamíchá se k tomu western, trocha techno rytmu v pozadí (synťáky) a poté něco z popu. Beck v tom musel slušně plavat. Opravdu jsem zvědav, jak hudba funguje ve filmu, protože na albu je to děsný mišmaš. Kdybych se měl vyjádřit i jinak, tak napíšu, že se mi v hlavě často objevovalo slovo "sračka". Jelikož se snažím být slušný, tak to nenapíšu. :)

Pokud možno se tomuto soundtracku vyhněte a už vůbec neinvestujte své peníze. Je to slepenec několika stylů, který nemá absolutně žádný koncept, nemluvě o délce. Znáte to, jak vařil pejsek s kočičkou dort? Takže asi takhle nějak. Za tohle chtít těžce vydělaný korunky je takřka rouhání. Po slušném Percym u mě Beck zase spadl mezi nezajímavé tvůrce. Tady by ho Jerry Goldsmith rozhodně nepochválil. Pořád se ale hodlám zdržovat nějakých soudů na film. Pokud ho někdo viděl, může vyjádřit dojmy pod článek, rád si počtu. Od soundtracku ale ruce pryč. Nezajímavé, nudné, krátké, poslepované. Snaží se být tak stylový, až se z něho stal přesný opak. Občas dobrý nápad obalený hravostí, jenže utlučen délkou. Závěrečná "countryovka" od Jeffa taky nepřesvědčila. Lepší popis alba mě nenapadl.

Tržby v USA : 33 milionů dolarů
Tržby za víkend : 12,7 milionů dolarů
Tržby celosvětově : 65 milionů dolarů