Po Titanicu byl DiCaprio velice žádaný, jenže mohl klidně následovat stopy takového Marka Hamilla a dalších, co se proslavili jednou rolí a poté upadli do zapomnění. Leo měl štěstí, že ho vytáhl Spielberg a především Scorsese. Jedna z těch rolí, co naznačovala jeho úpadek, byla nepříliš dobře přijata filmová verze románu Alexandrea Dumase, Muž se železnou maskou. Jde o závěrečnou část tří mušketýrů. Francouzský král Ludvíka XIV. sedí na trůnu a bohatí žijí na úkor chudých. Po dobytí Bastilly objeví revolucionáři vězně se železnou maskou na obličeji. Zjistí se, že jde o královo uvězněné dvojče, aby si nemohlo nárokovat trůn. Snímek byl kritikou rozcupován a mám pocit, že obdržel i Zlatou malinu. Nepomohlo tedy ani hvězdné obsazení. Celý si ho vzal na starost Randall Wallace, od režie, přes produkci, až po scénář. Je to ten Wallace, který získal mnohá uznání za scénář ke Statečnému srdci.
Wallace se s hudbou obrátil na Remote Control, kde získal Glennie-Smithe, se kterým později spolupracoval na Údolí stínu (We Were Soldiers). Rozhodně šlo o velké překvapení, už kvůli tomu, že by málokdo čekal od tohoto skladatele dobové album. Po Skále to obočí bylo tuplem zvednuté. Moderní zvuk do této klasiky? Ehm... Hned úvodní, primární téma, "Surrounded" vám dá slušnou nakládačku, protože předznamenává, co vás na albu čeká. Když jsem v recenzi na Mission: Impossible 2 psal, že Zimmer tam strčil to, co mu zbylo z Gladiátora, tak tady to platí tuplem. Glennie-Smithe na soundtrack hodil vše, co jemu a Zimmerovi zůstalo ze Skály a dost možná i přímo z ní. To vykrádání je tak nehorázný a je jen štěstí, že jde o materiál z Remote, protože by měli na krku asi další soudní tahanice. Vedle toho můžeme slyšet i něco ze Lvího krále. V 90. letech to procházelo jen kvůli oblíbenosti hrdinského soundtracku ke Krvavému přílivu a Skále, což fanoušci přesně vyžadovali. Občas se sice Nick pokusí o nějakou barokní hudbu, jenže poměrně špatně a do celého konceptu to příliš nezapadá.
Závěr u "All for One" s irskou flétnou vám akorát potvrdí, jak moc je tahle hudba zbytečná. Opět totožná struktura jako ve Skále. Kdo má Skálu doma, tak je poslech naprostou ztrátou času. Syntetika v baroku může i dnes někoho slušně dráždit. I když je vše melodické, jednoduché (líbivé) a na první poslech krásné, tak je tu pořád originál z roku 1996. Možná jsem přísný, ale jinak to asi nejde. Dokud tohle budou lidi podporovat a kupovat, tak se těžko něco změní. Zimmer tohle dělá roky a většina z těch jeho podřízených se tomu taky učí. Pokud něco chcete od Glennie-Smithe, tak doporučuji skvělý soundtrack k We Were Soldiers.
Tržby v USA : 57 milionů dolarů
Tržby z USA - inflace : 99 milionů dolarů
Tržby za víkend : 17 milionů dolarů
Tržby celosvětově : 183 milionů dolarů
Rozpočet : 35 milionů dolarů
Oscar : ---
Premiéra : 13.3. 1998
Distributor : MGM
Délka : 132 minut
Žánr : akční, drama, historický, dobrodružný, romantický
1. | Surrounded | 3:48 |
2. | Heart Of A King | 3:19 |
3. | The Pig Chase | 3:28 |
4. | The Ascension | 0:50 |
5. | King For A King | 6:21 |
6. | The Moon Beckons | 2:15 |
7. | The Masked Ball | 1:28 |
8. | A Taste Of Something | 3:58 |
9. | Kissy Kissie | 2:08 |
10. | Training To Be King | 1:38 |
11. | The Rose | 2:20 |
12. | All Will Be Well | 1:07 |
13. | All For One | 4:40 |
14. | Greatest Mystery Of Life | 1:48 |
15. | Raoul And Christine | 1:51 |
16. | It Is A Trap | 2:46 |
17. | Angry Athos | 1:55 |
18. | Raouls Letter | 1:01 |
19. | The Palace | 0:27 |
20. | Raouls Death | 1:32 |
21. | The Queen Approaches | 1:52 |
Celkový čas: 50:34
5,5/10
2 komentářů:
Nick Glennie nepatří zrovna k mým favoritům.Je fakt že N.G.S. je více dirigent než skladatel je to znát.Práci s orchestrem odvede vždy skvěle s nepočeně mnohými ale jako skladatel moc nezazářil.A tento patří mezi ty jeho nejslabší.Víc se ukázal s We Were Soldiers nebo Attilou.
Tady je to opravdu slabý pro ty, co mají naposloucháno od Remote.
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)