22. 8. 2013

Mortal Instruments: City of Bones (Město kostí) - písničkový (různí interpreti)

Za pár týdnu do kin dorazí nové fantasy, natočené podle knižní předlohy z péra spisovatelky Cassandry Clare. První díl knihy a též filmu, nese název Město z kostí, příběh nás zavede do života úplně obyčejné patnáctileté dívky Clary. Změna nastane po tom, co se svým kamarádem Simonem navštíví klub, ve kterém se stává svědkem vraždy, kterou spáchají dva podivní kluci a jedno děvče, nejhorší na tom však je, že vraždu vidí jen ona. Podivná parta ji vysvětlí, že právě zabili démona. Clary se snaží událost vymazat z paměti, což se ji daří, až do té doby, kdy je unesena její matka. Od té chvíle se ji mění celý život, je zasvěcená do tajemství, ve kterém figuruje její rodina a vše má co do činění s Institutem. V něm žijí tzv. nefilim, kteří chrání svět před démony. Ocitáme se proto ve fantasy světě, kde jsou pro nás poctivě přichystány známé zrůdičky počínaje démony a konče upíry, ale nechybí ani víly či andělé. A pokud nám Pan Režisér Harald Zwart, nenaservíruje Stmívání v novém kabátku, mohli bychom se taky těšit na zajímavou a originální fantasy podívanou.

Seznámení filmu bych tedy měla, teď se vrhnu na soundtrack. Už podle příběhu, jenž je určený pro teenagery, je jasné, že snímek bude propletený moderní hudbou, na které se podílela spíše většina neznámých interpretů, což je i plus. Dance hudba jako samotná, rozproudí krev i zarputilému metalistovi, či človíčkovi, jenž nedá dopustit na hip hop. Písničkové album k Mortal Instruments obsahuje většinu téhle hudby, o to tedy můžeme doufat, že z filmu nebude žádná žvástová romantika. Očekávejme akčně nabušené scény za doprovodu remixů a elektro hudby. Doufám.

Americká indie popová skupina Youngblood Hawke vytvořila nečekaně chytlavou písničku „Bring Me Home“, jejíž název má očividně co do činění s jednou z scén ve filmu. V podobném stylu je laděná písnička neznámého zpěváka Bryana Ellise „Strange Day“. Není špatná, ale taky na ni není nic originálního. Trocha romantiky neuškodí, tu nám dodala vcelku známá američanka Demi Lovato ve svém songu „Heart By Heart“, která zní hezky a člověka i dojme. Konkuruje ji o něco líbeznější hlas Colbie Cailat v písni „When the Darkness Comes“, která nám už názvem sděluje, že k nám přichází temnota a za pomocí hbitých prstíků na strunách kytary, vytváří i docela melancholickou melodii. Obě zpěvačky nahrávaly své písničky speciálně pro film.

Z remixovek mě asi nejvíc zaujalo 17 zločinů („17 Crimes“) od skupiny AFI. Přesně u ní očekávám nějakou tu nabušenou scénu, kde se Lily Collins řádně vypořádá s nějakými těmi zrůdičkami nebo něco podobně akčního, co nám za pomocí téhle hudby, zůstane v paměti. Věřte, že na nic originálního si nepřijdete, máme tady stylově i zvučně podobný song „Strangers“ od Seven Lions a spol. nebo docela povedené elektro intro od německého DJ s přezdívkou Zedd - „Intro the Lair“.

Celý soundtrack po několikátém poslechu chytne, písničky jsou propletené v několika stylech, kterým vévodí elektro a dokonce se tady nemusíme otravovat ani raperama. :) Řekněme, že soundtrack je zhodnocen vcelku pozitivně, ale musím napsat i něco proti, tyhle písničky nemají velkou životnost. Oposlouchají se a nakonec se na ně zapomene. Důležité však je, že ve filmu jistě poslouží dobře a nakonec třeba budou jedním z jeho tahounů. Zkuste tento soundtrack přirovnat třeba ke Stmívání, už podle toho můžeme soudit, že jde o něco jiného a snad nám to i tvůrci splní. Tak tedy 12.9. vzhůru do kina!
Recenze na instrumentalní soundtrack.

01. Zedd - Into the Lair (01:44)
02. Ariana Grande & Nathan Sykes - Almost Is Never Enough (Soundtrack Version) (03:30)