5. 8. 2013

Continuum - Jeff Danna

Continuum je nový seriál producenta Johna Barryho a studia Showcase. Hlavní hrdinkou je Kiera Cameron, policistka z roku 2077, která se přenese v čase do současnosti, aby zabránila skupině Liber8 změnit budoucnost. Bohužel proti ní stojí stejně zdatní protivníci čerpající znalosti z budoucnosti. Díky pomoci Aleca, mladého hackera, se vydává za tajnou agentku působící na místním okresku, kde získá pomoc při pronásledování zločinců. Tady hraje prim především kouzlo herečky Rachel Nichols jako Kiery, která má za sebou už nějakou tu větší roličku jako například v G.I. Joe, Star Trek, 3:15 zemřeš nebo Barbar Conan. Fanoušci ji určitě znají i ze seriálu Alias. Continuum čerpá ze zajímavé zápletky a na to, že je seriál z Kanady, tak má povedenou i trikovou stránku. Bohužel celý děj zůstal někde v půli cesty. Uvidíme, jak se bude kvalitativně dařit odsouhlasené třetí sérii.

O hudbu se postaral Jeff Danna. I když už má za sebou nějakou tu zkušenost i s většími projekty (Silent Hill, Resident Evil : Apocalypse apod.), tak se nikdy nedokázal více prosadit. Od 15 let se věnoval profesionálně kytaře, což zužitkoval i zde v "Kiera at the Atm" jako jemné vybrnkávání v melancholické podobě. Jinak je album z většiny elektronické s občasnými orchestrálními prvky. Sem tam zaslechneme i klávesy. Celkově je album poměrně pomalé, spíše pro drama než pro akční sci-fi. Už první skladba "Kagame's Manifest" spojuje oba tábory. Jemně buduje atmosféru, aby ji pozdější synťáky dostaly do akčnější polohy. Díky tomu jsem si ihned vzpomněl na Powelovu práci na trilogii o Jasonovi Bourneovi.

Jednou z mála akčních je "Rooftop Battle". Nic objevného, ale účel to plní. Chybou u ní je, že jako všechny skladby na albu, je příliš krátká. V průměru tu máme něco málo přes dvě minuty na skladbu. Někdy si člověk říká, že to skončilo aniž by něco teprve začalo. Jednoznačně nejlepším trackem jsou vzestupné smyčce s vokály ve parádní "Kiera Gets Her Tech". Hudebním symbolem Continuum se stává violoncello a i zde to začíná právě tak, ale housle celou skladbu posunou na úplně jinou úroveň. Je škoda, že dál se Danna nerozhoupal k takovému výkonu. Zbytek tracků už se pohybuje někde na úrovni prvních tří z alba pokud nepočítám výjimky jako "Kiera Meets Alec", kde dostaneme náznakem i hlavní motiv. V hlavní roli opět violoncello.

Danna odvedl, na seriálovou úroveň, dobrou práci. Nic nového nepřinesl, svůj účel přesto hudba plní - v seriálu je sakra slyšet. I tak mi v hlavě utkvěla snad jen strhující "Kiera Gets Her Tech", takže si asi už sami přeberete, zda má smysl si soundtrack pořizovat. Ty nejlepší momenty přesto tvoří orchestr jako u "Good News 2077", proto je škoda, že Danna nenechal mluvit nástroje více než synťáky. Uvidíme s čím přijde Showcase u druhé řady. Snad vydají OST i zde. Je to jeden z těch lepších seriálových soundtracků. Za poslech to stojí, správné emoce taky dokáže vyvolat, ale investici už nechám na vás.

1. Kagame's Manifesto (2:25)
2. Kiera at the Atm (1:37)
3. Rooftop Battle (2:03)