Mám
fantasy rád, ale v tomhle žánru se toho zase tolik zajímavého, nebo
spíše dobrého, neurodilo. A ani Percy Jackson není kvalitativně zrovna
přesvědčivý. Dojem z filmu je veskrze průměrný, kdy mě poměrně často
postavy spíše iritovaly než zajímaly. Neříkám, že je výsledek špatný,
rozhodně je to po stránce námětu zajímavý, jen to provedení kulhá. Asi
bych si měl přečíst knihu, zda je v některých situacích opravdu tak
hloupá a s postavami tak vtíravá (v tomhle vládne Brandon T. Jackson
jako satyr). Příběh se motá kolem Percyho, jenž zjistí kým skutečně je a
to synem boha moří, Poseidona. Když Zeus obviní Percyho z krádeže
blesku a tím hrozí válka, Percy se s přáteli vydá na cestu za nalezením
této zbraně.
Marně
si snažím vzpomenout, kdy Chris Columbus natočil opravdu skvělý film a
napadá mě snad jen Sám doma. Sice první dva díly Harryho Pottera nejsou
špatný, ale filmařsky na další díly podstatně ztrácejí, hlavně ve
srovnání s trojkou. I Foxové chtěli svého Pána prstenů nebo Harryho, ale
po Eragonovi i zde narazili.
Z výběru skladatele jsem celkem překvapený, kdy Columbus sáhl po neznámém kanaďanovi Christopheovi Beckovi pro něhož to byl asi největší projekt, na kterém do té doby dělal. Asi netoužil po opětovné spolupráci s Johnem Williamsem, kde by docházelo k přímému srovnání s jejich předchozí spoluprací na Harrym.
Z výběru skladatele jsem celkem překvapený, kdy Columbus sáhl po neznámém kanaďanovi Christopheovi Beckovi pro něhož to byl asi největší projekt, na kterém do té doby dělal. Asi netoužil po opětovné spolupráci s Johnem Williamsem, kde by docházelo k přímému srovnání s jejich předchozí spoluprací na Harrym.
Beck
je tu vybaven silným orchestrem a sborovou částí. Film získal podařený
funkční sountrack, který se bez problému řadí k tomu nejlepšímu na
filmu. Způsobilo to ale jeden velký problém a to ten, že albu chybí
určitá originalita. Beck čerpá z mnoha inspiračních vlivů a především od
svého mentora Jerryho Goldsmitha. Škoda objevivších se povedených
melodií, které ale stejně tak rychle zmizí. Aspoň práce s orchestrem je
vynikající a ukazuje Beckův talent. Široký záběr v používání nástrojů je
plusem a vedle hlavního motivu, jenž se bohužel ztrácí a není tak
výrazný, jak by asi měl (problém s odlišením od zbytku), mě zaujala
hlavně citlivě zahraná skladba "The Parthenon" s
perfektním vystupňováním a měnícím se rytmem a náladou - od strhujících
najíždějících smyčců až po kouzelné zvonky nebo žesťové nástroje s
perkusemi.
Beck
se nemá za co stydět, u mě odvedl lepší práci než Columbus u
režisérského kormidla. Škoda té originality, kdy se album může zaměňovat
s jinými soundtracky nebo nedostatečné odlišitelnosti jednotlivých
skladeb. Rozložení akce, romantiky a fantasy poetiky hraje spíše ve
prospěch prvního zmiňovaného. Beck má ale v budoucnu co nabídnout pokud
přijde ta správná látka a nebude se utápět v laciných komediích, které
nejsou ze skladatelského hlediska příliš vděčné. Rozhodně nadprůměr,
přesto Conanovi, Pánovi prstenů či Letopisům Narnie pořád kouká Percy na
záda z uctivé délky. Pokud jde o film, tak to už je o několik délek a
těžko říct, zda budu mít chuť kouknout na pokračování s klonem Zaca
Efrona. Fanouškům to ale neberu. ;)
1. | Prelude | 2:29 |
2. | The Minotaur | 5:09 |
3. | Chiron | 2:02 |
4. | Victory | 1:32 |
5. | The Fury | 2:16 |
6. | Dyslexia | 1:02 |
7. | The Hydra | 6:53 |
8. | Medusa | 2:42 |
9. | Son of Poseidon | 1:56 |
10. | The Parthenon | 3:42 |
11. | Hollywood | 2:32 |
12. | Lost Souls | 2:34 |
13. | Fighting Luke, Part 1 | 3:54 |
14. | Fighting Luke, Part 2 | 2:47 |
15. | Hades | 2:46 |
16. | Mount Olympus | 1:27 |
17. | Poseidon | 3:07 |
18. | Homecoming | 3:06 |
19. | End Credits | 7:12 |
Celkový čas : 59:08
8/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)