5. 7. 2013

Transformers - písničkový (různí interpreti)

Transformers sám o sobě není špatný film, pokud tedy máte rádi mimozemské roboty, kteří se rádi skládají do autíček všech velikostí i značek. A když jeden takový robot, přeměněný zprvu na žlutou „kraksnu“, poté na nádherně vyleštěný Camaro, zabloudí k nevinnému chlapci Samovi, nejsou už věci takové, jak bývaly. Všechny ty podivnosti mají svůj důvod a Sam, který je s tímto úzce spjatý, se vydává po stopách svého dědečka, hledat kostku ( :D ). Ta je zdrojem energie, jenž tyto mimozemské bytosti (Autoboti) potřebují k vítězství nad svými zlými napodobeninami (Decepticony). Film, režírovaný Michaelem Bayem, je nacpaný výraznou zásobou akce (jak jinak), emocemi, vtipem a nesmí chybět i povedený soundtrack, ve kterém se objevují ve směs rockové skladby od interpretů znalých tohoto žánru.

Hned na začátek tady máme skvělé Linkin Park s jejich povedenou skladbou „What I've Done“, která zaznívá v závěrečných titulcích a podtrhuje uvolněnou atmosféru na konci filmu. Tvrdší kytary, s výraznějším bicím, se ozývají v písni „Doomsday Clock“ od chicágské skupiny Smashing Pumpkins, kterou perfektně doplňuje hlas Billyho Corgana, jenž mě okouzlil už při prvním poslechu a přinutil mě si pořídit album této ne příliš známé kapely, ale o to víc produktivnější už v dřívějších letech.

Asi nejlíbeznější melodii obstarala skupina Goo Goo Dolls se skladbou „Before It's Too Late“, která má zřejmě sloužit jako vyzvednutí zamilovaného ústředního páru Sama a Mikaely. Má šmrnc a není pochyb o naladění romantické atmosféry, jak to tato americká skupina skvělé dokáže, už soudně podle dřívějších hudebních výtvorů. O směs elektra a rocku se postarala kalifornská skupina Julien-K se songem „Technical Difficulties“, v takovém filmu by jistě chybět neměla, je živá a zvukově si s ní kapela řádně pohrála, ale i přesto, ne každému může sednout.

V soundtracku je také zařazena skladba „End Od The Word“ od Armor For Sleep, ta se ovšem neobjevila v samotném filmu, což je velká chyba. A to samé platí i o písni „Retina And The Sky“ od amerických Idiot Pilot. Obě jsou na skvělé úrovni poslouchatelnosti, jenž jim dodávají hlavně perfektní elektrické kytary a zvučné hlasy zpěváků. Raper Mike Shinoda, člen skupiny Linkin Park, spolu s kapelou Style Of Beyond, nazpívali a nahráli píseň „Second To None“, kterou bych klidně ze soundtracku vyřadila, raperským stylem se k ostatním písním nehodí a k samotném filmu, ve kterém se (naštěstí) ozve jen krátce, už vůbec ne.

Každý film má něco do sebe i tito Transformers a pokud je obohacený o skvělý soundtrack, což se v tomto případě stalo, dosáhne film větší kvality a dodá mu na zajímavosti. Doporučuju si ho poslechnout, myslím, že si v něm najdou zalíbení i lidé, kteří rock, konkrétně alternativní nebo eletro, příliš neposlouchají.

1. Linkin Park - What I've Done
3. Disturbed - This Moment
4. Goo Goo Dolls - Before It's Too Late (Sam and Mikaela's Theme)