3. 6. 2013

Rocky 4 - různí (písničkový)

Kdo by neznal člověka, který definoval pojem “americký sen”, a po schodech životních starostí vystoupal až na vrchol. Rocky byla životní role pro Sylvestra Stallona. Ukázal, že vše je jen o tom, jak moc chcete něčeho dosáhnout. Pokud máte houževnatost a píli můžete dosáhnout čehokoli. Rocky krásně popisuje i samotnou životní cestu svého představitele, Stallona… I když se začíná jedničkou, tak já se vrhnu nejdříve na písničkový soundtrack čtvrtého dílu, který považuji za srdeční záležitost.

rocky4

Už od začátku nás potěší “nová” píseň od Survivor, Burning Heart. Rytmus je naprosto stejný jako u jejich největšího hitu, Eye Of The Tiger, který se po třetím díle znova objevuje i zde. Změnila se snad jen ústření melodie. To ale nemění nic na faktu, že jde o neuvěřitelně chytlavou pecku. Jako zmíněné skladby, se i takřka celé album, pohybuje na pop-rockové vlně let osmdesátých. Nepočítám tudíž, že by se to dnešní mládeži příliš zamlouvalo.

Následující song Heart’s On Fire od Johna Caffertyho je možná ještě lepší. Přesně vystihuje název a skutečně jede chytlavě kupředu a nikde nezastavuje. Sice větší prostor získala elektronika, ale rušivě nepůsobí ani po tolika letech.

No Easy Way Out osobně považuji za nejlepší skladbu na albu a dodnes se mi vrací vzpomínky na její první poslech. Rytmus a prostor získává především basová linka a chraplák Roberta Tepperta. Na tuhle píseň se prostě nezapomíná. Rock ze staré dobré školy 80. let. I dnes svým strhujícím podáním chytá za srdce a člověk by hned vlítl do tělocvičny. :)

rocky-iv

Dále uslyšíme třeba Jamese Browna, Touch nebo Kenny Loginse, který byl po Top Gunu v kurzu, spíše je ale považuji za slabší kousky a myslím, že k albu jako k celku mi moc nesedí. To se nedá říct o instrumentálce při závěrečné bitce dvou velikánu od Vince DiColy pod názvem War. Elektro jede na plno a pompézní tóny nám říkají, že nejde jen o boj dvou chlapíku v ringu, ale o ideologický souboj dvou zemí. To platí i o Training Montage, která je ve sluchátkách při běhání, nepostradatelná.

Těžko mohu tento soundtrack hodnotit objektivně a vlastně bych ani moc nechtěl, je to prostě srdcovka a těžko tomu bude někdy jinak. Kdo v té době koukal a poslouchal hudbu z Rockyho 4, mi dá za pravdu. Pochybuji, že to nechávalo někoho chladným.
  1. Burninh Heart - Survivor
  2. Heart’s On Fire - John Cafferty
  3. Double Or Nothing - Kenny Logins And Gladys Knight