3. 6. 2013

Robin Hood : Král zbojníků - Michael Kamen

První polovina 90. let se dá považovat za období Kevina Costnera. Dočkal se jak uznání kritiky, tak fanoušků. Stal se idolem žen, jenž si polepovaly pokoje plakáty s jeho podobiznou. Za vše mohly tři snímky - Tanec s vlky, Osobní strážce a ten, o kterém zrovna píši, Robin Hood : Král zbojníků. Dodnes se jedná o nejlepší filmové zpracování této legendy. O hudbu se postaral Michael Kamen a musím říct, že odvedl skvělou práci, jednu z nejlepších ve své kariéře.

robin-hood-prince-of-thieves-w1280

Ze začátku na nás udeří hlavní téma ve skladbě Overture, které se tím stává i samotným vrcholem celého alba, což je velká škoda. Dokazuje ale jednu věc, a to, že velkoleposti se dá dosáhnout i bez použití chorálů. Je nesmírně chytlavá a dá se říct, že skoro zlidověla. Vše je jen o mohutných fanfárách na zešťové nástroje a smyčcích. Právě ale trubky tomu dodávají charakteristický zvuk. Ve stejné skladbě se ale dočkáme i nejtemnějších částí alba, které doprovázejí Robina ve vězení. Samozřejmě nesmí chybět i orientální prvek nebo aspoň náznak, když jsme na Poslední křížové vypravě.

robin-hood-prince-of-thie-001

Album jako celek je nezvyklé hravé, až zábavné. Trošku to připomíná Costnerovo podání samotného Hooda. Často se dočkáme hlavního motivu, ať už ve velkolepé nebo v romantické podobě, jako v Maid Marian. Stejný motiv nás okouzlil i v titulní pop rockové písni (Everything I Do) I Do It For You od Bryana Adamse, která se stala jedním z největších hitů vůbec. I té se tady samozřejmě na konci dočkáme. Kdo by neznal tenhle evergreen všech rádií. Druhá píseň na albu od Jeffa Lynna je už spíš průměr, který zapadl.

Těžko se albu něco vyčítá a člověk vlastně ani nechce. Skladatel Michael Kamen vytvořil jeden z velkých kladů samotného filmu a patří mu velký dík.
  1. Overture/A Prisoner Of The Crusaders
  2. Sir Guy Of Gisborne/The Escape To Sherwood