3. 6. 2013

Merlin season 2 - Rob Lane, Rohan Stevenson

K seriálu Merlin jsem se dostal čistě náhodou a s určitou podezíravostí na seriálový odpad s mladými herci. O to více jsem byl překvapen, jak děj plyne, postavy jsou přijemné (až na otravnou Guinevru), efekty ujdou a postupně se zlepšují. Tím nejlepším ale není výše zmíněné, je jím hlavně hudba, která je na seriálovou tvorbu až neuvěřitelná. Co bylo v první sérii naznačeno, se tu potvrdilo - velkolepá orchestrální hudba, která si nezadá s jakýmkoli hollywoodským filmem.

merlin-knights-4x3
Robert Lane a Rohan Stevenson se znají už ze společných prací na jiných projektech (“Who Killed Tutenkahmun”) a oba už mají za sebou několik nominací, ať už jde o Emmy nebo Zlatý Globus. V Merlinovi nám přinesli instrumentální soundtrack bez použití elektroniky, ale přitom s velkým zastoupením mužských sborů, což je především patrné u druhé skladbySigan’s Revenge” nebo u závěrečné “Finale”, jenž nám představí i neuvěřitelně dojemný a kouzelný motiv pro Artuše a Guinevru, který je naznačen už v “Gwen and Arthur”. Tenhle motiv z hlavy jen tak nedostanete, to slibuji.

Některé skladby (“The Forged Seal”) jsou i komediálně hravé až parodické. Odlehčují děj přesně, jako některé scény v samotném seriálu. Za zmínku stojí určitě i povedený track “Gaius Arraigned”, který má na svědomí James Gosling. Jedná se o jeho jedinou skladbu na albu, ale i tak je stojí za zmínku svým smutným koncem za doprovodu smíšených sborů.
merlin-season-2-promo-3

I přesto, že některé skladby se podobají Silvestriho Beowulfovi (“The Machinations Of Cedric”), se jedná o originální dílo plné nápadů a rozhodně ho mohu doporučit k poslechu. Seriál není kdovíjaký skvost, ale hudbu má parádní. Sice mohl být soundtrack o nějakých deset minut delší, ale nejedná se o takovou tragédii jako v případě nevyužitého potenciálu Hvězdné pěchoty.

1. Main Titles
2. Sigan’s Revenge
3. The Attraction of Evil