11. 6. 2013

Legenda o vášni (Legends of the fall) - James Horner

Musím se přiznat, že mám slabost pro filmy Edwarda Zwicka, ať už jde o Posledního samuraje, Krvavý diamant nebo nyní Legendu o vášni. Zwick dokáže vždy pojmout látku takřka dokumentárním stylem, přitom ne ve smyslu rozklepané kamery ala Jason Bourne, ale s nádhernými obrazy zachycujícími místní krajinu. Funguje jako průvodce, přesto se neztrácí v ději a vše je součástí atmosféry.

Legenda o vášni je nádherné drama určené spíše dámskému publiku, přesto si myslím, že má co nabídnout i pánskému osazenstvu a díky překrásné kameře, slušným hercům či skvostné hudbě Jamese Hornera, se zaryje do srdce. Ano, o hudbě jsem už nyní napsal své a jedná se asi o nejlepší soundtrack, co Horner za svou kariéru vytvořil.

Opět tu sice máme podobné postupy v kompozici nahrávek (zdravím Statečné srdce), přesto se jedná o emocionálně vyčerpávající a podmanivý soundtrack. Znova tu máme silné téma provázející nás albem, které můžeme slyšet už v úvodní "Legends of the Fall". Překrásné a majestátní, dokonale podbarvujíc příběh. Vedle klasického orchestru používá Horner i Japonskou flétnu, kterou využívá ke zvýraznění základních emocí příběhu, včetně napětí, strachu a smrti. Měli jsme možnost u něj tento postup slyšet několikrát, naposledy snad v Avatarovi.

Soundtrack k Legendě o vášni během let nabral na své kultovnosti a dnes je nutností pro každého sběratele filmové hudby. Dojemná, úchvatná, za srdce beroucí, to je Legenda o vášni. Sice se na albu vyskytují akčnější (fantastické!) kousky, ale nevyrušují z poslechu. Přesně zapadají do celkové nahrávky, což platí hlavně pro neskutečně atmosférickou "Revenge", kde se dočkáme i ženského vokálu! Jděte do toho a přeji krásný poslech.

Disc 1:

01 - Legends Of The Fall
02 - The Letters