4. 6. 2013

Hvězdné války : Epizoda 3 - Pomsta Sithů - John Williams

Asi rovnou napíšu, že jde o jeden z mých nejoblíbenějších soundtracků od Johna Williamse, tudíž je zbytečný psát něco víc. :) Je až neuvěřitelné kolika nápady nás zasypal i po tolika letech skládání. O kvalitách filmu, stejně jako o celé nové trilogii, si můžeme myslet své, ale pravda je, že jen dvě věci dávají tomuhle snímku  život; první věcí jsou herci a jejich charisma (nepočítám Christensena), a druhou hudba.

Začíná se klasicky v dnes už slavné a kultovní znělce Star Wars, která prostupuje celou filmovou ságou mapující život (nejen) jedné rodiny. Postupně nás skladba přenáší do válečné vřavy nad Coruscantem. Poté uši ohromí velice tklivá balada Anakin’s Dream, která zažehne vzpomínky na soundtrack k Schindlerově seznamu, ale postupem času začne ukazovat temnotu, která Anakina obklopuje.

star_wars_revenge_sith_4

Battle of the Heores, skladba, jenž patří snad k tomu nejlepšímu, co jsem kdy slyšel, a řadí se po bok Duel of the Fates z Epizody I. Je velkolepá, cítíme v ní smutek a zároveň i osudovost dvou postav - Anakina (Darth Vadera) a Obi - Wana. Nemluvě o Anakin’s Betrayal, The Immolation Scene či The Birth of the Twins and Padme’s Destiny! Londýnský symfonický orchestr hraje co to dá a Williams tvoří další geniální dílo. Co skladba, to skvost. Samozřejmě nás čekají i skladby z původní trilogie, nebo aspoň jejich náznaky. To platí hlavně o motivu Darth Vadera, který nastupuje na scénu.

936full-star-wars-episode-iii-revenge-of-the-sith-screenshot

Dodnes nepochopím (a uřitě nejsem sám), že Americká Akademie tohle dílo ignorovala (ani nominace). Člověk může mít výtky vůči filmům, ale těžko zpochybňovat hudbu samotnou. Tleskám pane Williamsi.
  1. Star Wars and the Revenge of the Sith– 7:31