5. 6. 2013

God of War 3 - Gerard Marino

gow3cover300Ke konci cyklu konzole Playstation 2, se na ní objevila antická nekompromisní řežba God of War, která si ihned získala nejednoho fanouška. Příběh spaťana Kratose hledajícího pomstu prvně na bohu války, poté i na celém Olympu, aniž by vynechal Titány, uchvátil i mně. Je vcelku zbytečné se rozepisovat o hře samotné, tak rovnou přeskočím k hudbě ke třetímu dílu, jenž si hráči mohli vychutnat na Playstationu 3 v březnu 2010.

Za hudbou stojí hned několik skladatelů. Vedle Gerarda Marina jde o Crise Valesca, Rona Fishe, Mikea Reagana a Jeffa Rona. Hlavní zastoupení má Marino, takže budu uvádět jen jeho. Právě on získal nominaci na cenu BAFTA za nejlepší soundtrack pro druhý díl (prozatimní) trilogie o Kratosovi. Tady se jede ve stejné velkolepé notě, kdy nedostávají prostor emoce (bohužel), ale neustálé řinčení nástrojů s použitím jak etnických prvků, tak sborů. Celá nahrávka nedává odpočinout, s výjímkou cest do podzemí atd., kdy nás doprovázejí jemné tóny violoncella s případným ženským vokálem.

god_of_war_3_33_

Středobodem soundtracku je samozřejmě Kratosovo téma, které je jednoznačně to nejlepší na albu a jediné skutečně zapamatovatelné. Velkolepost a až nadživotní prvky tomu dodávají dechové nástroje s ženskými sbory zpívajícími jméno hlavního hrdiny. Dočkáme se ho hned několikrát, ať už v počátečním „Overture“ nebo v „Rage of Sparta“.

image_god_of_war_3-12358-1708_0001

Na herním poli je soundtrack skvělý a v rámci hry mu těžko něco vyčítat. Problém ale nastává při samostatném poslechu, kdy se album ukáže jaksi sterilní a skladby celkem podobné, přičemž málokdy některá vyčuhuje nad ostatní. Trošku mi to připomíná Uncharted 3. O to víc člověk oceňuje soundtrack k Lair. Těžko bych se k soundtracku ke GoW3 vracel častěji. Nemá mi co nabídnout a nedokáže mě chytit za srdce. Můžete namítat, že je to díky hře, ale bohužel, recenzuju hudbu. I tak si myslím, že za poslech stojí a celková známka je více než dobrá.

01 God of War III Overture 3:36
02 Call to Arms 2:41
03 Poseidon’s Wrath 2:33