30. 6. 2013

Gangster Squad : Lovci Mafie - Steve Jablonsky

Docela by mě zajímalo, kdo dal téma řádění mafie ve Spojených státech v letech 1949-50 do rukou Rubenu Fleischerovi, tvůrci hororové komedie Zombieland. Rozhodně to nebyl dobrý nápad a nějaký ten hlavoun ve Village Roadshow Pictures se musí ještě teď drbat na hlavě. Kritika film roztrhala a podle toho vypadají i tržby. Přitom obsazení bylo naprosto parádní a vedle Joshe Brolina můžeme vidět například Ryana Goslinga, Emmu Stone, Seana Penna nebo Nicka Nolteho. Při sledování jsem měl občas pocit jako bych sledoval komiksová okénka a ne klasickou detektivku ve stylu L.A. Přísně tajné, což je jen tak mimochodem, podle mě, jedna z nejlepších detektivech z období první poloviny 20. století. Abych pravdu řekl, tak celkem trpím u tohoto moderního pojetí klasik, což platí hlavně pro filmy Baze Luhrmanna.

Stejným směrem jako film jde samozřejmě i hudba, což už může napovědět jméno skladatele, Stevea Jablonskyho. Do povědomí lidí se dostal Ostrovem a jméno si udělal soundtrackem k Transformers. Tady nás tudíž čeká stejná synťáková nálož, která se tváří tak, aby zapadla do daného období. Základ je ale prostě elektronický, na který je nabalený občasný nástroj jako piáno nebo harmonika. Tyhle hudební doprovody z Remote Control Productions (Media Ventures) jsou jako přes kopírák. Člověk už ví, co od toho čekat. Jen občas se naskytne výjimka v podobě Království nebeského nebo Stroje času.

Samozřejmě je vše po profesionální stránce perfektní, stejně tak zvuková kvalita, ale chybí nápaditost. Svým způsobem se nahrávka k filmu hodí, a asi by tam orchestrální soundtrack ze staré školy, byl jako pěst na oko, ale to už jsme u té chyby, jak je pojatý celý snímek. Vlastně mě zaujala jen jedna skladba a to "You Can't Shoot Me", kdy se Gosling snaží na ulici, a poté v baru, pomstít za smrt svého kamaráda. Track začíná nezajímavě, i když atmosféricky, ale gradací se postupně propracuje na to nejlepší z alba. Obdoba tohoto motivu je i ve skladbě "Keeler" nebo v "Light 'Em Up", jenž je jak tím nejdelším, tak nejakčnějším trackem.

Asi jste si všimli, že nadšením zrovna nehýřím. Ano, album se dá bez újmy poslouchat, melodii taky má, ale je to prostě klasický produkt z Remote Control Hanse Zimmera. Těhle alb produkují ročně tuny a tady to jedna dravější skladba nezachrání. Když se do alba zaposloucháte, tak vlastně zjistíte, že je naprosto prázdný, bezduchý. Tváří se epicky, ale opak je pravdou. Od Jablonskyho si radši pořiďte mnohem zajímavější první Transformers. Filmu jsem dal na ČSFD tři hvězdy, což odpovídá stupnici 5-6/10 a hudba je na tom obdobně.

1.  His Name Is Mickey Cohen
2.  Welcome To Los Angeles
3.  He Can't Have You