5. 6. 2013

Assassin's Creed - Jesper Kyd

Jelikož se ocitáme v době Templářů a křížové výpravy do Jeruzaléma, tak se na albu dočkáme hojně zastoupených orientálních skladeb, u kterých vyniká arabština, flétna a  nebo takový rebab. Za zmínku stojí hlavně poklidná první skladba „City of Jerusalem“, kde nám arabský hlas doprovázejí kostelní sbory v pozadí a už výše zmiňované nástroje.

Podobně laděná je i druhá skladba, „Flight Throught Jerusalem“, kde už jsou sbory výraznější a dá se říct, že i samotný „track“ zrychlil. Celá kompozice je na vysoké úrovni a zatím není co vyčítat. Kyd je znám používáním elektroniky a kláves, ale zatím se drží na úzdě, což je jen dobře. Škoda, že tahle poloha mu nevydržela déle.V dalších skladbách už začínají být synťáky zřetelné, i když nejsou příliš rušivé. „Acess The Animus“ už je takřka záležitost počítače bez výraznější melodie. Pokud bych to měl říct zjednodušeně, tak jde o „výplňovku“ zabírající devět minut. Snaží se působit tajemně, ale příliš to nefunguje. Tady se asi patří zmínit, že už to začíná připomínat symfonické techno.

Ve stejné linii jdou i následující skladby, což je po příjemným začátku velká škoda. Ve hře to fungovalo na jedničku, ale při samotném poslechu to člověka neuchvátí a výsledek je tak do značné míry horší než u takového Deus Ex : Human Revolution, který si odnesl průměrnou známku, ale k ní mu pomohla hlavně první skladba „Icarus“. V Assassin’s Creed podobně silnou skladbu rozhodně nenajdete, a proto mu nemohu dát ani stejně velkou známku. Assassin’s Creed by si na CD  zasloužil lepší hudební doprovod. Délka samotného soundtracku taky není nijak zvlášť úchvatná.

1. City of Jerusalem 3:11
2. Flight Through Jerusalem 3:39
3. Spirit of Damascus 1:31