Už
dávno jsou pryč časy, kdy videohry hrály děti a jednalo se jen o
sdružení několika pixelů. Dnešní hry si svou komplexností v ničem
nezadají s těmi největšími hollywoodskými snímky jejichž rozpočet činí
až sto milionů dolarů. Práce na většině her trvají přibližně dva tři
roky, ale někdy to dosahuje i dvojnásobek času. A jednou z těhle, na
vývoj náročných her, je Assassin’s Creed od Ubisoftu.
Děj hry je zasazen do roku 1191, období třetí křížové výpravy, kdy
probíjá boj mezi Templáři a Asasíny o poklad pod Šalamounovým chrámem. V
útržcích se dostáváme i do současnosti, protože právě období křížové
výpravy se odehrává ve vzpomínkách Desmonda Milesa, jehož
prapředek byl Altair, jeden z Asasínů. Dále asi už nebudu prozrazovat
děj a rovnou se vrhnu na hudbu, kterou má na svědomí herní veterán, Jesper Kyd, mimo jiné dánský skladatel jiných sérií (Hitman) a držitel několika ocenění za hudbu, přičemž tou nejcenější je určitě britská cena BAFTA.
Jelikož
se ocitáme v době Templářů a křížové výpravy do Jeruzaléma, tak se na
albu dočkáme hojně zastoupených orientálních skladeb, u kterých vyniká
arabština, flétna a nebo takový rebab. Za zmínku stojí hlavně poklidná první skladba „City of Jerusalem“, kde nám arabský hlas doprovázejí kostelní sbory v pozadí a už výše zmiňované nástroje.
Podobně laděná je i druhá skladba, „Flight Throught Jerusalem“,
kde už jsou sbory výraznější a dá se říct, že i samotný „track“
zrychlil. Celá kompozice je na vysoké úrovni a zatím není co vyčítat.
Kyd je znám používáním elektroniky a kláves, ale zatím se drží na úzdě,
což je jen dobře. Škoda, že tahle poloha mu nevydržela déle.V dalších
skladbách už začínají být synťáky zřetelné, i když nejsou příliš rušivé.
„Acess The Animus“ už je takřka záležitost počítače bez
výraznější melodie. Pokud bych to měl říct zjednodušeně, tak jde o
„výplňovku“ zabírající devět minut. Snaží se působit tajemně, ale příliš
to nefunguje. Tady se asi patří zmínit, že už to začíná připomínat
symfonické techno.
Ve
stejné linii jdou i následující skladby, což je po příjemným začátku
velká škoda. Ve hře to fungovalo na jedničku, ale při samotném poslechu
to člověka neuchvátí a výsledek je tak do značné míry horší než u
takového Deus Ex : Human Revolution, který si odnesl průměrnou známku, ale k ní mu pomohla hlavně první skladba „Icarus“. V Assassin’s Creed
podobně silnou skladbu rozhodně nenajdete, a proto mu nemohu dát ani
stejně velkou známku. Assassin’s Creed by si na CD zasloužil lepší
hudební doprovod. Délka samotného soundtracku taky není nijak zvlášť
úchvatná.
1. City of Jerusalem 3:11
2. Flight Through Jerusalem 3:39
3. Spirit of Damascus 1:31
4. Trouble In Jerusalem 4:04
5. Acre Underworld 3:24
6. Access the Animus 9:34
7. Dunes of Death 1:46
8. Masyaf In Danger 3:43
9. Meditation Begins 2:47
10. Meditation of the Assassin 3:43
11. The Bureau 3:12
Celkový čas : 40:34
Assassin’s Creed – City of Jerusalem
4/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)