Nevím, jestli se mám smát či brečet nad další Disneyho
předělávkou. Zloba – Královna černé magie je krásnou ukázkou pokřiveného vidění
světa a jeho přednesu mladšímu publiku. Místo krásné a hodné princezny tu máme
pochybné dítě na drogách (LSD?), král je psychopat už od prvního pohledu,
zatímco Zloba (podle čeho asi dostala jméno, hm?) je chuděrka, které svět a
především láska k člověku tolik ublížila. Disney tentokrát zašel ještě dál
jako v případě Sněhurky a lovce, když Zlobu už takřka otevřeně přirovnává
k Luciferovi – padlý anděl, který přišel o svá křídla, přičemž u obou u
toho asistoval člověk. Neumím si představit, že bych tohle pouštěl svým dětem s klidným
spaním. A ony rohy na hlavě jsou už jen takový detail. A nešlo vybrat nikoho
lepšího pro roli Zloby než Angelinu Jolie. Té byla role psána na tělo, což si
můžete přebrat podle sebe. Vedle toho všeho lze krom povedeného vizuálu pochválit
opět a především soundtrack.
Fantasy Zloba je další téma jako stvořené pro ošlehaného
matadora filmové hudby Jamese Newton Howarda. Celý soundtrack je pojat ve
velice pohádkově podmanivém duchu s různorodým nástrojovým zastoupením od
klasických smyčců (housle, sóla především na cello) přes perkuse až po kouzelné
zvonky. Stejně jako Desplat u Godzilly i Howard využívá neobvyklé množství
dechových nástrojů (opět sóla obstarává hlavně tuba). Elektronikou je komplet
jen líznutý, takřka nepostřehnutelně. Sbory dostávají občas taky prostor, ať už
ve velkolepějším pojetí či individuálním chlapeckém. Pokud bych měl soundtrack
popsat jako celek, tak jde o jakousi směs organiky s občasnými akčními
výbuchy s až disharmonickým podrážděním. Ve většině jde ale o krásně (do)jemný
doprovod s výrazně emocionálním tónem pro každého fanouška, co dává
přednost vyprávění příběhu skrze noty a ne na slepě vypočítavou výbušnost,
která je určená trailerům nikoliv filmům. Howard si s nástroji pohrává stejně
jako v Posledním vládci větru nebo Sněhurce a lovci.
Studování témat je u Zloby poměrně náročné a Howard se s posluchačem
příliš nemaže. Už v úvodní "Maleficent Suite" se dočkáme
hlavního motivu, se kterým se následně dále pracuje v "The Christening", "The
Spindle's Power" a "The Curse Won't Reverse". Samotná postava Zloba
má hned několik motivů přednesených vždy dle svého stavu. Ten je opět přítomný
v úvodní skladbě (závěr na klavír a chlapeckým vokálem) nebo v "Maleficent
Flies".
Pokud jste byli filmem rozladěni
jako já, tak nad hudbou hůl rozhodně nelamte. Po hudební stránce není zlobě co
vytknout a Howard opět předvedl svůj um v práci s emocemi. Pokud bych
měl za každou cenu nějak rejpat, tak asi do toho, že mohl přijít s nějakým
dominantnějším motivem, který by soundtrack nakopl do míst nejvyšších. Takhle
se zastavil těsně pod vrcholem, ale i tak dokáže zprostředkovat úžasný zážitek.
Jen tak dál Jamesi. Skvělá práce.
Vydavatel: Walt Disney Records
Datum vydání: 27. května 2014
Složil: James Newton Howard
Orchestr řídil: Pete Anthony
Nahrál: ---
Formát: CD
1. | Maleficent Suite | 6:39 |
2. | Welcome To The Moors | 1:05 |
3. | Maleficent Flies | 4:40 |
4. | Battle Of The Moors | 4:59 |
5. | Three Peasant Women | 1:05 |
6. | Go Away | 2:26 |
7. | Aurora And The Fawn | 2:29 |
8. | The Christening | 5:31 |
9. | Prince Phillip | 2:29 |
10. | The Spindle's Power | 4:36 |
11. | You Could Live Here Now | 2:27 |
12. | Path Of Destruction | 1:48 |
13. | Aurora In Faerieland | 4:41 |
14. | The Wall Defends Itself | 1:06 |
15. | The Curse Won't Reverse | 1:21 |
16. | Are You Maleficent? | 2:11 |
17. | The Army Dances | 1:28 |
18. | Phillip's Kiss | 2:21 |
19. | The Iron Gauntlet | 1:35 |
20. | True Love's Kiss | 2:33 |
21. | Maleficent Is Captured | 7:42 |
22. | The Queen Of Faerieland | 3:25 |
23. | Once Upon A Dream (Lana Del Rey) | 3:20 |
Celkový čas: 71:57
9/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)