14. 1. 2014

24 hodin: Live Another Day

Po různých tahanicích, ohlášeních nebo zaručených informacích kolem celovečerního filmu 24 hodin se Fox rozhoupal a jejich klenot, který několik let ležel u ledu, konečně získal tvář. Seriál měl být sice už v květnu 2013, ale nakonec se to posunulo o rok a nyní tedy můžeme Jacka Bauera vyhlížet už 5. května 2014. Fox ale přistoupil jen na poloviční počet dílů, tudíž nás čeká 12-ti dílná show bývalého agenta Spojených států. 13. ledna 2014 měli tvůrci live show, kde jsme mohli vidět i Kiefera Sutherlanda (Jack) s Mary Lynn Rajskub (Cloe). Co jsme se tedy dozvěděli od tvůrců? Co nám prozradili kolem dalšího dne? Celkem zajímavé informace, jejichž množství bude s blížícím se datumem startu růst. Takže pojďme na ně.

V první řadě by se příběh měl odehrávat čtyři roky po poslední sérii a kdo sledoval, tak ví, že Jack Bauer se stal uprchlíkem, kterého se snaží dostat každý. Po jeho stopě (do Londýna?) půjde agentka CIA, kterou hraje Yvonne Strahovski. Seriál by se měl otevřít dynamicky lovem právě na Jacka, ale ne způsobem připomínající hon na Usámu bin Ladina. Těžko říct, co si pod tím má člověk představit. Dále, díky jen 12-ti dílům, by měly zmizet hodiny a objevit se jen několikrát. Tohle řešení byl asi celkem oříšek, i když tvůrci říkají, že tento menší počet dílů byl pro ně ve tvorbě mnohem milosrdnější než kompletní sezóna, zároveň tím mohli podle svých slov lépe sestavit každý díl. Díky pronásledování Jacka agentkou CIA padaly otázky i na to, zda to nebude příliš podobné Homelandu s Carrie a Brodym. Tvůrci jasně řeli, že podobnost tu rozhodně nehrozí, nemáme se čeho bát. No, uvidíme. Ta paralela v tomhle náčrtu každopádně je.

Chloe O'Brian na konci osmé řady ještě pracovala v CTU, ale díky čtyřletému odstupu se změnila i figurka na prezidentnském křesle a Chloe nyní, dle slov herečky, spíše připomíná Edwarda Snowdena, jehož určitě znáte. To je ten chlapík, co odhalil nelegální odposlechy a čtení zpráv NSA po celém světě. Tvůrci tedy Cloe hodí do pozice nepřítele státu. Prý máme čekat mnohem složitější svět než na začátku série, stejně jako několik zajímavých témat. Několikrát zaznělo i slovo "restart", což Kiefer přehodil na Fox, že je to v jejich rukách, co se sérií nakonec udělají. On svou postavu miluje a doufá v další pokračování než aby studio sérii úplně utnulo a začalo se od začátku. To doufám i já. Doplním, že bychom se měli dočkat herců jako Kim Raver v roli Audrey Raines nebo Williama Devana jako Jamese Hellera, otce Audrey, jejichž postavy jsme měli možnost vidět prvně ve čtvrté sérii.

Čekám, že první díl deváté řady bude mít obrovkou sledovanost. Přeci jen je Jack Bauer kultovní postavou, jehož každý den měl velkou míru sledovanosti upadající až osmou sérií, která donutila dát seriál na nějakou dobu k ledu. Nepochybuji ale, že se z toho bude studio snažit učinit seriálovou událost roku. Fox potřebuje nějaký ten trhák na obrazovkách. Otázkou je, co bude dál. Snad se dočkáme kvalit druhé nebo páté série.