15. 8. 2013

Bitevní loď (Battleship) - Steve Jablonsky

Trpím, bože, trpím. Co tohle je?? Film jsem ještě skousl, ale co ten soundtrack?? No nic, popořadě. Natočit film podle deskové hry chce opravdu hodně odvahy. Kdo někdy nehrál s kámošem lodě, že? Umíte si představit film na motivy tohohle? No vidíte a Hollywood s tímhle problém nemá. Přiletí mimozemšťani a hrají s vámi lodě. Nedělám si srandu, je to tak. Až příliš okaté vykrádání Transformers je taky více než zjevné, takže i zde film Petera Berga funguje jako zbytečnost. Těch 250 mega mi mohli rovnou dát. Spláchl bych je do odpadu úplně stejně. Pominu-li těžkou propagandu armády Spojených států, tak tu krom povedené trikové stránky opravdu není o co stát. Liam Neeson opět potřeboval na nájem, což vysvětluje jeho obličej před kamerou. V kině, se solidním plátnem a zvukem, se to přežít dá, ale jak si to pustíte doma, tak už nejde vypnout mozek natolik, aby to někdo rozchodil. Bude potřeba ještě hodně Coca Coly a hamburgerů, aby z člověka byl patřičný dement. Berg nejspíš převzal štafetu po Míšovi Bayovi a bude nám zanedlouho servírovat další "pecku" z US armády. Nemohu se dočkat. A jak tak koukám, tak v Lone Survivor mu opět bude dělat hudební doprovod Steve Jablonsky. Třikrát juchú.

Berg prý miluje hudbu Hanse Zimmer, bohužel pro něj Zimmer neměl čas (práce na Dark Knight Rises a Madagascaru 3) a jako cenu útěchy mu předhodil Stevea Jablonskyho. A pak se mi někdo může divit, že mám alergii na Media Ventures. Jablonsky zazářil s prvními Transformers a od té doby padá do sraček. Plácá se ještě ve větším elektronickým hnojníku než Zimmer sám. Zaručuji vám, že po poslechu poloviny soundtracku k Bitevní lodi si nebudete pamatovat ani jméno své matky. Snad jediný náznak něčeho inteligentnějšího je akorát na posledních dvacet vteřit ve skladbě "Objects Make Impac" a v "Silver Star".Tím to hasne. Zbytek je směsice nesourodých elektronických zvuků bez nějaké melodie a koncepce. Pokud ta koncepce tedy nesouvisí s tímhle chaosem, vrzáním a duněním ve smyčce. U Dark Knight Rises jsem chtěl napsat, že srovnávat hudbu Hanse Zimmera (konkrétně právě Batmana/Temného rytíře) s takovým Poledourisovým Conanem, je jako srovnávat Lady Gaga s technicky precizními Into Eternity. Musím se omluvit, protože to srovnání sedí hlavně tady jako prdel na hrnec. To si radši nechám provrtat kolena než se k tomuhle vrátit. A to platí i o Lady Gaga.

Správně, dostali jsme i Ríhannu.

Battleship je rozhodně jeden z nejhorších soundtracků, co jsem měl možnost slyšet. Naprosto disharmonická hudba bez nějaké myšlenky. Ani kytarista Tom Morello s bicími tohle nezachránil ve skladbách "Super Battle" nebo "Thug Fight".  Ve "First Transmission" má být zase asi hlavní motiv. Ale až skladba "Full Attack" je skutečnou ukázkou toho, co vyplňuje většinu CD. Album je tak nehorázně "cool" až mi to málem odrovnalo sluchátka. 77 minut utrpení! Tohle má být nová generace skladatelů? Jablonsky, běž se zahrabat. Sebrat ti PC a už tě k němu nikdy nepustit. Asylum v hudebním světě.

1. First Transmission (3:17)
2. The Art of War (4:31)
3. Full Attack (3:53)