27. 7. 2013

Nikdy to nevzdávej (Never Back Down) - písničkový (různí interpreti)

Film vypráví o mladíkovi Jakeovi, jenž se snaží ovládnout svůj hněv a touhu po pomstě. V tom mu pomáhá trenér bojových umění, ke kterému se obrátí poté, co dostane nakládačku od trénovaného rváče Ryana. Jake si postupně uvědomuje v čem se může zlepšit a nejde jen o to, jakou technikou bojovat, ale hlavně o to, jak správně si utřídit myšlenky. K tomu mu pomáhá kamarád Max a Baja, krásná spolužačka, se kterou mu - nečekaně - vykvete romantický vztah. Filmem jsou perfektně propleteny dané písničky, které potřebně zvýrazňují každou scénu. Soundtrack, vedle rockových či rapových songů, obsahuje také melodické nezávislé skladby, které tyto "teenage" filmy skvěle okoření.

Skladba „Above And Below“ od americké skupiny The Bravery má přece jenom něco do sebe. Je melodická, neobyčejná a myslím si, že dokáže zaujmout jakéhokoliv posluchače. Indie rock či pop, spadající pod alternativní rock, je v dnešní době celkem žádaný hudební styl, tuto hudbu vytváří nové neznámé skupiny a snaží se ji dostat do širšího publika lidí a to nejenom mládeže. Je komerčně nezávislá, interpreti proto dostávají možnost udávat si směr hudby podle svého. Pro ně je důležitější osobní vkus, než zisk. To se ovšem nedá říct o skupině My Chemical Romance, jenž mi připomíná o něco známější Green Day, já tenhle styl rocku nemusím, přijde mi takový rozdivočený a jednolitý. Do soundtracku se připletla jejich hitovka „Teenagers“, o které bych napsala to, co jsem zmiňovala výše. Zřejmě zaujme hlavně děvčata, milující zpěváka Gerarda Waye. Skupina Flipsyde je zajímavou směsicí rocku a R&B, ve skladbě „Someday“ se střídají hlasy rapového (Piper) a rockového (Steve Knight) zpěváka a za doprovodu skvělé akustické kytary, která sem tam zazní i španělskými melodiemi.

Už výše jsem zmiňovala, že v těchto typech soundtracků se vždy objeví nějaká ta raperská píseň, takže tento není žádnou výjimkou. Nemůžou zde chybět takové hvězdy jako Lil Wayne či Kanye West a pár dalších raperů, jestli skvělých to už nechám na vás a na vašem vkusu. V tomto případě si myslím, že song „Rock Star“ od Lil Wayne společně s Chamillionaire je asi celkově nejvíc poslouchatelný ze všech stylově podobných písniček.

Za opravdovou špičku v celém soundtracku považuju pecku „Headstrong“ od skupiny Trapt. Parádní kytarový rozjezd, skvělý hlas zpěváka Chrise Taylora a dokonalé nabraný spád při refrénu. Přece nemůže být člověk, kterého by tahle melodická píseň nechytla za srdce a nebo alespoň za prsty při vyťukávání rytmu. O něco málo (opravdu jen málo) je skvělá písnička "Pain Redefined" od skupiny Disturbed, perfetkní zpěv Davida Draimana a řekla bych skoro epický metal.

Od tohoto soundtracku se nedá čekat něco velkého. Vždyť je písničkový a ty se k intrumentálně filmovým rovnají asi tak jako Stmívání k Pánovi Prstenů. A když ho srovnám k němu podobným soundtrackům, tak bych ho označila za lepší podprůměr. Už jen kvůli tomu, že mě zaujaly snad dvě nebo tři písničky, což je proklatě málo...

2. 12 Stones - Anthem for the Underdog
3. My Chemical Romance - Teenager
4. Flipsyde - Someday