Za natočením Vetřelců stál tehdy téměř neznámý režisér James Cameron, který si natáčení pokračování původního Vetřelce vydupal u studia Fox. Ke spolupráci přizval i svého pozdějšího dvorního skladatele Jamese Hornera.
Film měl obrovský úspěch a získal sedm nominací na Oscara, přičemž i
Horner si přišel na své a jednalo se o jeho první nominaci na cenu
Akademie. Dodnes jsou Vetřelci povážováni za jedno z nejlepších pokračování historie.
Horner dal dohromady Londýnský filharmonický orchestr
a začal dávat dohromady dílo, které ho stálo pomalu duševní zdraví.
Horner s Cameronem měli spoustu rozepří a vrátili se ke společné práci
až v roce 1997.
I když je soundtrack velice povedený a
atmosférický, tak ho provází problém jako každé pozdější Hornerovo dílo -
kopírování sebe sama. Na albu vlastně slyšíme spoustu motivu, které nám
skladatel představil už v roce 1982 ve filmu Star trek : Khanův hněv.
Dočkáme se, jak tajemných, jemných smyččů
navozujících pocit nejistoty ve stísněných prostorech protkaných
občasným “pískotem”, tak “military perkusí” při akčních scénách. Hudba
není příliš pestrá, ale ve filmu svou funkci plní skvěle. Snad nejvíce
bych doporučil vojensky laděnou akční skladbu Futile Escape.
- Main Title
- Bad Dreams
- Dark Discovery/Newt’s Horror
- LV-426
- Combat Drop
- The Complex
- Atmosphere Station
- Med.Lab
- Newt
- Sub-Level 3
- Ripley’s Rescue
- FaceHuggers
- Futile Escape
- Newt Is Taken
- Going After Newt
- The Queen
- Bishop’s Countdown
- Queen To Bishop
- Resolution And Hyperspace
- Bad Dreams (Alternate)
- Ripley’s Rescue (Percussion only)
- LV-426 (Alternate Edit-Film Version)
- Combat Drop (Percussion Only)
- Hyperspace (Alternate Ending)
Aliens - Futile Escape
7/10
0 komentářů:
Okomentovat
Žádný spam a trolování. Děkuji jinak za hodnotné komentáře. ;)