26. 6. 2013

Světová válka Z (World War Z) - Marco Beltrami

Světovou válku Z provází problémy už od počátku natáčení, ať už šlo o trikovou nebo scénáristickou stránku, které zapříčinily odklad premiéry. Po všech peripetiích jsme se ale nejdražšího zombie filmu dočkali. Je otázkou, zda bylo moudré předělat komorní knižní předlohu do velkolepého spektáklu za 200 milionů dolarů. Už podle rozpočtu je totiž jasný, že nás Erko nečeká a krev, včetně výživných masek, jak je u filmu tohoto druhu normou, nás nečeká. V době psaní recenze jsem neměl ještě možnost snímek vidět, ale určitě se na to chystám. Přeci jen, trailery působí luxusně.

Marc Forster dal hudbu na starost Marco Beltramimu. Nejsem zrovna jeho fanoušek. Pro horory je to skvělá volba, umí navodit pocit strachu nebo úzkosti, ale když má jít o něco velkolepějšího, tak je v úzkých on. Nevím, jak měla vypadat Světová válka Z původně, když vybrali zrovna Beltramiho, ale k nynějšímu pojetí mi moc nesedí. Je to divné, když vezmu v úvahu, že mu učitelem byl velikán Jerry Goldsmith.

Od začátku sice nasadil poměrně velké tempo skladbou "Philadelphia" a onen motiv dostaneme zpět v "Ninja Quiet". Jde opět o směsici orchestru a u autora oblíbené elektroniky. Ta dostává na albu silný prostor, ale paradoxně nepůsobí nikterak rušivě. Je vidět, že Beltrami s ní má velké zkušenosti jako například v "Searching For Clues", která bohužel může maximálně tak zapůsobit ve filmu, ale na albu je díky své tlumenosti a pomalému tempu zbytečná.

"NJ Mart" navazuje na předchozí skladbu a opět jde spíše jen o thrillerově laděný doplněk, kde až na konci gradují v klasickém duchu smyčce a takhle bych mohl pokračovat. Celkově nezajímavý soundtrack, který jen potvrdil, proč se tomuto skladateli vyhýbám. Na albu snad není jediná skladba, která by byla něčím zajímavá. Pokud bude druhý díl, tak snad tvůrci šáhnou po někom jiném, kdo bude schopný vytvořit aspoň hlavní motiv.

1. Philadelphia
2. The Lane Family
3. Ninja Quiet