8. 6. 2013

Jack a obři - John Ottman

Jack a obři, nová verze pohádky o Jackovi a fazoli. Bryan Singer si vzal trošku velké sousto, aby nám představil svůj pohled na fantasy žánr. Není to ale kvůli ději či hercům, ale především mu nohy podráží nedodělaná triková stránka, kde některé záběry vypadají spíše jako ty horší PC intra. A právě technická stránka mohla za odložení filmu o několik měsíců, přesto to moc nepomohlo a tržbám už vůbec ne. Celkově film není vůbec špatný (Ewan McGregor je luxusní :) , ani chvíli jsem se nenudil, ale některé nedostatky prostě vidět byly a ne zrovna málo. A to by nebyl Singer, aby si k hudbě nepozval Johna Ottmana, jenž vykouzlil parádní soundtrack už k Superman se vrací.

I tady Ottman vynáší silný hlavní motiv a hned na začátek v "Jack and Isabelle", který už podle názvu napovídá, že se dočkáme vedle hlavního motivu pro film i toho pro Jacka a Isabell. Majestátnosti dosáhl Ottman jen za použití orchestru, sbory by člověk hledal marně. Druhá polovina skladby je až magicky uhrančivá, ale stejně jako celému albu i tady tomu člověk musí dát šanci.

Ač dost skladeb působí na první poslech disharmonicky, tak je to dáno komplexností celé nahrávky. Opravdu si k tomu člověk musí sednout (nebo lehnout) a zaposlouchat se. Nejde tu vypíchnout jednu skladbu jako je tomu v takovém Pánovi prstenů. Propracovanost zde jde na úkor snadné poslouchatelnosti, která vytváří počáteční chaos ve většině skladeb.

Člověk, který nemá v oblibě orchestrální hudbu a nezaobírá se více soundtrackama, bude celkem trpět. S největší pravděpodobností album ani nedoposlouchá. Ale ten, kdo si libuje ve vrstevnatosti, přičemž se melodie tématicky prolínají, bude minimálně potěšen. Nadchne i kvalita nahrávky díky níž si můžeme jednotlivé nástroje vychutnat. Kdo si myslí, že když se jedná o fantasy, tak to bude druhý Pán prstenů, ten narazí. Ostatním přeji fajn poslech. ;)

1. Jack and Isabelle (Theme from Jack the Giant Slayer) (3:56)
2. Logo Mania (1:00)
3. To Cloister (1:28)